Plány na výstavbu okruhu v blízkosti mesta Dubaj sa začali rysovať v roku 2002. Na pozemku 7,5 km štvorcových v oblasti Dubailand, má vzniknúť okruh a obchodný park za 27 miliónov libier. Návrh trate vyvinula firma Apex Circuit Design. Výstavba okruhu sa rozbehla v roku 2002 a už o dva roky neskôr sa na okruhu konali prvé závody. Úvodným podujatím na okruhu Dubai Autodrom bolo predposledné kolo séria FIA GT.

Pri návrhu okruhu sa myslelo hlavne na bezpečnosť jazdcov, vznikli nepopulárne, ale pre bezpečnosť dôležité asfaltové výbehové plochy a dokonalí digitálny monitorovací systém. V tej dobe patril dubajský okruh k najbezpečnejším na svete.

Okruh sa dá nakonfigurovať až na šesť verzií. Na štyroch pretekárskych konfiguráciách sa môžu konať až tri závody súčasne, bezpečne a nezávisle od seba. Napriek tomu, že ide o púštnu polohu, je tu pomerne veľká zmena nadmorskej výšky a množstvo rýchlych zákrut spojených s úzkymi technickými úsekmi.

Autodróm prvé roky hostil série FIA GT, GT3, GP2 Asia, Asian Le Mans Series a ďalšie. Aktuálne je najväčším podujatím 24 hodinový závod, ktorý každoročne organizuje holandská firma Creventic. Jazdia sa tu aj menšie série – NGK Racing Series a Renault Clio Cup.

- Dĺžka okruhu | Grand Prix Circuit – 5.390 km
- Počet zákrut – 17
- Rekord okruhu – 1:41.220 (Kamui Kobayashi, Dallara GP2/05, 2008, GP2 Asia)
Fotografie a obrázky – dubaiautodrom.ae, wikipedia.org / informácie – racingcircuits.info, wikipedia.org