
foto: © Julien Delfosse / DPPI
Počas závodu v 80 kole, keď na trati jazdil Safety Car sa vydali obe Ferrari, podobne ako súperi, do boxov. Na čele bolo v tom čas Ferrari #50 s Molinom, ktoré viedlo pred Giovinazzim s autom #51.
Keďže toto poradie nezodpovedalo poradiu a akom boli rozmiestnené garáže, Molina vykonal veľmi nebezpečný krok a zaradil sa do pomalého pruhu, spomalil a nechal Govinazziho predbehnúť. Ferrari #50 následne zrýchlilo a dostalo sa pred BMW M Hybrid V8 #20.
Vedenie pretekov začalo tento manéver vyšetrovať, no až do poslednej hodiny závodu. Komisári napokon rozhodli, že Ferrari číslo #50 bude iba pokarhané.
Vyjadrenie komisárov po skončení závodu : „Boli prezreté videozáznamy a rádiová komunikácia medzi členmi tímu, ktoré jasne ukazujú, že manéver, do ktorého boli zapojené vozidlá toho istého tímu, mal umožniť vozidlu 51 predbehnúť vozidlo 50 v boxovej uličke, po tom čo nedokázalo na trati počas postupu safety car-u.“
„Podľa názoru komisárov ide o zneužitie boxovej uličky, ktorá nie je miestom, kde by malo dochádzať k predbiehaniu.“
„Okrem toho, komisári poznamenali, že manéver bol vykonaný bez dodržania bezpečnosti v boxoch a bez súhlasu alebo dokonca vedomia riaditeľa pretekov.“
Manažér pretekárskeho a testovacieho tímu Ferrari Giuliano Salvi nesúhlasil s názorom, že sa Ferrari so šťastím vyhlo trestu a dodal: „Takéto veci sa v minulosti už stali. Je to niečo, o čom by sme sa asi mali porozprávať. Určite za to dostaneme pokarhanie. Samozrejme, keď bol incident zaznamenaný a my sme boli vyšetrovaní, zvážili sme možnosť výmeny aut, pretože hrozila 5 sekundová penalizácia.“
Salvi dodal, že vykonanie pit stopu dvoch hypercar 499P vchádzajúcich v opačnom poradí, by znamenalo katastrofu, z hľadiska času.