IMSA manuálne upravuje BoP pred Detroitom

foto: s láskavým dovolením © IMSA

Posledné preteky šampionátu IMSA WheaterTech SportsCar na okruhu Laguna Seca poukázali na súčasnú nerovnováhu, keď po 2 hodinách a 40 minútach prišli v rovnakom kole do cieľa iba dva modely GTP – Porsche 963 a BMW M Hybrid V8. Organizátor šampionátu zareagoval na rastúcu nespokojnosť niektorých tímov.

„Máme zodpovednosť za zabezpečenie spravodlivej súťaže,“ povedal John Doonan, prezident IMSA. „Keď niektoré autá prekročia hranicu výkonu, či už nad alebo pod ňou, našou povinnosťou je všetkých vrátiť do rovnakého rámca.“

keď vyjdú grafy (pred závodom v Detroite), uvidíte úpravy v GTP. Acury a Cadillaky získajú výkon a stratia hmotnosť, zatiaľ čo Porsche a BMW budú mať opak.“ Opatrenia boli prijaté na základe manuálnej analýzy pozorovaných odchýlok, namiesto doteraz používaného kĺzavého priemeru za päť pretekov.

Cadillac bude výrazne ľahší a to až o 29kg, zatiaľ čo Acura bude v Detroite o 22kg ľahšia. Porsche dostane o 11kg viacej na hmotnosti a BMW o 2 kg. Aston Martin zostáva bez zmeny a tak jeho váha je minimálna – 1030kg.

Pokiaľ ide o výkon, Acura získala najviac v prvom stupni, a to o značných 21 kW (28 k). Cadillac zaznamenal nárast o 11 kW (15 k). Úroveň výkonu druhého stupňa pri rýchlosti nad 200 km/h je rôzna, Acura stratí výkon o 4,5 %, výkon BMW sa zvyšuje o 6,2 %, výkon Cadillac-u je vyšší o 2,1 % a Porsche na výkone stratí 3,3 %. Aston Martin zvýši výkon o 1 kW (1,3 k) v prvom stupni a v druhom dostane Valkyria o 2,9 % viacej.

Zmeny nastali aj v triede GTD, kde zmenu hmotnosti pocíti sedem z deviatich modelov GT3. Najväčšia zmena hmotnosti v GT-čkovej triede nastala u Lamborghini Huracan GT3 Evo2, ktoré je ľahšie o 20 kg. Ferrari 296 GT3 bol ubratý výkon v prvom stupni o 8,1 %.

Závod v uliciach mesta Detriot je na pláne 30. – 31.5.2025.

IMSA | upravené BoP pre závod v Detroite – dokument (pdf)

imsa_detroit_bop