Víťazstvo Ferrari 499P #50 v Katare je vlastne druhým triumfom posádky Antonio Fuoco, Miguel Molina a Nicklas Nielsen. Trojica získala svoje prvé a veľmi vzácne víťazstvo na 24 hodinovom závode v Le Mans 2024.

Prvé tri miesta AF Corse Ferrari znamenajú plný bodový zisk do poradia výrobcov a jazdcov. Talianska značka získala plných 66 bodov, keďže #51 získala jeden bod za pole position. Je to prvý krát, čo Ferrari vedie v poradí výrobcov v rebríčku Hypercar, od začiatku projektu s 499P.
Jazdec BMW Kevin Magussen povedal po svojom debute v šampionáte s BMW, že štvrté miesto je „uspokojivé“. Ferrari bolo podľa jeho slov „jednoznačne rýchlejšie“ ale svoje auto označil za „skvelé, oproti minulému roku urobilo BMW veľký pokrok a to je pozitívne.“
Na závod v Katare nebude v dobrom spomínať Porsche. Hypercar 963 prišli do cieľa závodu na 10. a 11. mieste, čo je najhorší výsledok nemeckej značky v ére Hypercar. Porsche #5 dostalo v úvode závodu defekt a neskôr bolo potrebné nastaviť zadný tlmič. Defekt malo aj Porsche #6, čo zapríčinilo výmenu zadnej časti auta.
Aston Martin a ich hypercar Valkyrie má za sebou prvý závod. Do cieľa prišiel hypercar #009 na poslednom mieste, no pre nováčika bolo prvé podujatie o zbieraní skúseností s novým autom. Valkyrie #007 tímu Aston Martin Thor skončila po 181 kolách, pre technický problém.
Pre Chevrolet Corvette je to druhé významné víťazstvo v roku 2025. To prvé dosiahla americká značka na Rolex 24 v Daytone (kat. GTD tím AWA článok Rolex 24 Daytona) a zásluhou TF Sportu víťazstvo v Katare. Corvette sa stáva piatym rôznym výrobcom, ktorý zvíťazil v kategórii LMGT3 od jej založenia po BMW, Ferrari, Aston Martin a Porsche.
McLarenu stále chýba víťazstvo v šampionáte FIA WEC. V kategórii LMGT3 získal United Autosports #59 druhé miesto, čo je historicky najlepšie umiestnenie vo WEC. Minulý rok sa McLaren 720S GT3 objavil na stupni víťazov za tretie miesto v Brazílii.
Francúzsky tím Akkodis ASP a ich Lexus RC F GT3 bol v čele závodu 96 kôl, no po porušení pravidiel s výkonom motora, dostal päťsekundový trest a sen o víťazstve japonskej GT3 sa rozplynul.
Tím WRT neočakával, že budú v Katare na stupni víťazov za tretie miesto ich BMW #31, keďže nepatrili k najrýchlejším autám v závode. Modernizovaný model EVO M4 GT3 s posádkou Farfus, Boguslavkiy a Shahin mal skvelú stratégiu, ktorá belgickému tímu vyšla pri safety car-e. Augusto Farfus povedal „Pred pretekmi by som nepovedal, že P3 bude pre nás možné, ale sme tam“.
Mercedes-AMG v tíme Iron Lynx nebude v dobrom spomínať na úvodný závod sezóny WEC 2025. Vďaka problému s tankovacím softvérom sa nemecké GT-čka nezúčastnili úvodného voľného tréningu. V kvalifikácii obsadili posledné dve miesta s najpomalším časom. Mercedes-AMG #61 skončilo v závode po problémoch s brzdami a #60 potrápila spojka, na čo tím zareagoval výmenou prevodovky, ktorý však trvala 3 hodiny. Iron Lynx #60 sa vrátil do závodu, no nebol klasifikovaný, keďže odjazdil o 93 kôl menej ako lídri GT3.
Pretekár tímu United Autosports Sean Gelael získal prvé ocenenie Goodyear Wingfoot. Toto ocenenie získa jazdec kategórie LMGT3, podľa hlasovania fanúšikov. Pred rokom sa cena hodnotila podľa najrýchlejšieho priemeru stintov, konzistentného tempa a výkonu jazdcov.

foto – Ferrari Hypercar / FIA WEC