
foto: © Javier Jimenez / DPPI
To čo narobilo BoP v Brazílii v najvyššej triede bolo na smiech. Umelých nezmyslov už bolo dosť, ako to pôjde ďalej?
Tím Cadillac Jota si víťazstvo právom zaslúži, išli v Sao Paule skvele počas celých 6 hodín, aj keď na začiatku sa pred oba americké prototypy dostalo Porsche 963 #5. Málo kto čakal, že sa Jota dokáže dostať opäť do čela závodu, keďže Cadillac zrovna nie je známi dobrým hospodárením s pneumatikami.
Po mizernom BoP na začiatku sezóny pre Porsche, to konečne bolo na pódium pre americký tím Penske Motorsport. Peugeot dostal od BoP obrovskú pomoc v Brazílii, no nedokázali urobiť nič viac ako dosiahnuť 6. a 7. miesto. Povedzme si otvorene, že auto 9X8 nepatrí medzi najlepšie.
BMW M Team WRT bojovalo s Peugeotom a napokon sa dostalo na piate miesto pred oba francúzske prototypy. Spoľahlivosť M Hybrid V8 zostáva veľkým problémom, keďže auto #15 prehralo preteky už na začiatku závodu s problémom s brdzami.

foto: © Javier Jimenez / DPPI
Technické problémy v Brazílii postihli aj tím Alpine. Auto #35 muselo predčasne k svojim mechanikom, pre poruchu s hybridným systémom a auto #36 dokázalo predbehnúť iba Ferrari a Toyotu. Pre francúzsky tím to bol priemerný závod.
Nováčik Aston Martin sa umiestnil na 13. a 16. mieste, bez akýchkoľvek technických problémov, no to ako obe Valkyrie skončili pred Toyotami, zjavne nie je reálny obraz.
Ferrari a Toyota. Súkromné, víťazné Ferrari #83 z Le Mans sa prepracovalo na ôsme miesto. Áno okruh de la Sarthe a Interlagos sa nedá porovnať, no už tu je vidieť ako BoP zapracovalo. Obe továrenské 499P mali problémy, číslo #50 bolo poškodené po kontakte s iným autom a číslo #51 dostalo penalizáciu, no rýchlostne to bolo pre talianský tím tragické. Ešte horšie na tom bola Toyota, ktorá si v Brazílii prežila azda najhorší závod vo WEC. Žiadna rýchlosť, žiadna šanca a to pred rokom v Brazílii Toyota zvíťazila. Aj keď BoP úplne zničilo japonský tím, je tu obraz toho, že je potrebné využitie žolíka pre vylepšenie GR010 Hybrid.
BoP v triede Hypercar bol úplný chaos. Deficit hmotnosti a výkonu pod 250km/h zarezal viacero tímov. Kompenzácia výkonu nad 250km/h bola smiešna, keďže hypercar na okruhu Interlagos túto hranicu prekoná iba v dvoch prípadoch v jednom kole.
Rozdiely 40kW a 40 kg v štartovom poli svedčia o tom ako je BoP nevyvážené. Ak má BoP fungovať, nemôžu byť rozdávané kilogramy a uberanie výkonu tak drasticky, ako tomu bolo v závode v Brazílii. Ak to takto bude pokračovať, tak ACO si bude aj ďalej vyberať, kto bude v ďalších závodoch najrýchlejší a kto prehrá.
Veríme, že dvojmesačná prestávka FIA WEC prinesie zmeny, ktoré budú reálne a budú fungovať už v Texase.