
foto: © Javier Jimenez / DPPI
Úplne prvý závod Majstrovstiev sveta vytrvalostných závodov FIA sa konal v roku 2012 na okruhu v Sebringu, v tom čase spoločnými pretekmi s American Le Mans Series.
V prvých pretekoch dominovalo Audi, ako jediná automobilka, keďže Peugeot nečakane odstúpil. Najvyššia kategória LMP1 sa neskôr rozrástla o Toyotu, Porsche a Nissan.
Vrchol éry LMP1 v rokoch 2014 až 2017 sa považuje za jedno z najväčších období v histórii vytrvalostných pretekov. V roku 2018 však prišiel úpadok, keďže rozpočty na vývoj prototypov LMP1 boli veľmi vysoké. V šampionáte zostala iba Toyota.
Organizátori šampionátu ACO a FIA museli jednať a predložili nové pravidlá pre triedu Hypercar, ktorá viedla k rekordnej účasti automobiliek, akú v súčasnosti môžeme vidieť.
Stý závod WEC pripadol na nastávajúce predposledné kolo sezóny 2025 v Japonsku, na okruhu Fudži.
V tíme Penske Porsche Motorsport prišlo k zmene v jazdeckom zložení v aute číslo #5, v ktorom Michaela Christensena nahradí Mathieu Jaminet, po boku Juliena Andlauera.
Tímy Aston Martin Thor a Penske Porsche Motorsport vsadili na dvojčlenné posádky, v zostávajúcich tímoch sa v pretekoch vystriedajú traja jazdci.
Keďže 100. závod FIA WEC pripadol na Japonsko, budeme si musieť vďaka časovému posunu privstať. Tu je kompletný harmonogram podľa nášho času (SEČ) :
| 26.09.2025 – piatok | 03:15 | 1. tréning |
| 26.09.2025 – piatok | 07:30 | 2. tréning |
| 27.09.2025 – sobota | 02:50 | 3. tréning |
| 27.09.2025 – sobota | 07:20 | kvalifikácia |
| 28.09.2025 – nedeľa | 04:00 | závod |
FIA WEC | Japonsko, Fudži – zoznam prihlásených
2025_wec_fuji_entry