47 tímov prihlásených v Európskej sérii Le Mans 2026

European Le Mans Series

foto © JEP – www.jakobebrey.com

Predbežný zoznam účastníkov ELMS 2026 je zverejnený a popredná európska séria športových automobilov ACO je opäť naplnená. Kapacita štartového roštu je 47 vozidiel, ktoré budú súťažiť celú sezónu v štyroch kategóriách. ELMS zaznamenala nárast oproti 44 vozidlám v minulom roku.

Predbežné rozdelenie štyroch kategórií je nasledovné: 11 prototypov LMP2, 12 prototypov LMP2 Pro/Am, 10 prototypov LMP3 a 14 automobilov LMGT3.

V triede LMP2 sa trieda zmenšila, pretože tím Duqueine s číslom 47 prešliel do Pro/Am. Úradujúci šampión, Panis Racing, premenoval svoj tím na Forestier Racing by Panis a zmenil číslo na #29.

V zostave jazdcov sa Jamie Chadwicková vracia do IDEC v rámci svojho zapojenia do programu tímu Genesis : „Trajectory“. Griffin Peebles nahradil Manuela Maldonada v United v prototype číslo #22 a nový jazdec tímu Nielsen je Edward Pearson, z EuroFormula Open.

Inter Europol podpísal zmluvu s Bijoyom Gargom a jazdcom IMSA GTP Tomom Blomqvistom pre ich auto #34 a šampióni LMP3 z roku 2025 Adrien Closmenil a Theodor Jensen postupujú do najvyššej triedy s tímom CLX v aute číslo #37.

Posilnená trieda LMP2 Pro/Am, doplnená o Duqueine bude rovnako nabitá a navyše prichádzatím Rossa Racing by Virage. Znamená to návrat do súťaže LMP2 pre Virage, po ročnej prestávke a prichádza s podporou vznikajúcej spoločnosti cestovných/pretekárskych automobilov Rossa so sídlom v Dubaji.

Potvrdených bolo aj niekoľko významných jazdcov. Jean Glorieux sa vracia do série po niekoľkých sezónach s DKR po boku Marlona Hernandeza.

Vo Vectore bol menovaný pretekár IndyCar 2025 Jacob Abel spolu s Pietrom Fittipaldim. Jazdci Peugeotu Malthe Jakobsen a Enzo Trulli podpísali zmluvu s APR. Alex Quinn prechádza do Nielsen Racing, čo naznačuje, že sa presunie aj Kriton Lentoudis. Kvalifikačné eso Giorgio Roda tiež zmenilo tím; prechádza z Protonu do Duqueine a bude súťažiť po boku víťaza pretekov F2 Richarda Verschoora.

Európska séria Le Mans odštartuje v roku 2026 svoju 22. sezónu. Každoročne patrí medzi obľúbené vytrvalostné závody v Európe. V tomto roku sa séria vrátila na okruh Silverstone, čo potešilo množstvo britských fanúšikov.

Pole s 10 vozidlami LMP3 je v porovnaní s minulým rokom menej pestré, na štartovom rošte je deväť Ligierov a jeden Duqueine. DKR s Ginettou je minulosť; tím sa rozhodol prejsť na Ligier a Rinaldi Racing tiež prešiel z Duqueine k Ligieru.

Jediný Duqueine D09 v štarte je nasadený úradujúcim šampiónom Le Mans Cupu tím R-ace GP s dvoma víťazmi šampionátu Fabienom Michalom, Hugom Schwarzem a Pierrom-Alexandrom Provostom.

V kategórii LMGT3, ktorá sa rozrástla o jeden tím, došlo oproti minulému roku k niekoľkým kľúčovým zmenám. Preč sú dve obľúbené autá fanúšikov, dlhoročné Ferrari s britskou vlajkou od víťazného tímu JMW Motorsport a čisto ženské Porsche Iron Dames. Úradujúci šampión triedy TF Sport sa medzitým neúspešne pokúsil nasadiť druhú Corvette.

Prihlásené je nové Porsche od dánskeho tímu High Class Racing a druhý Iron Lynx Mercedes s nápisom QMMF.

Čo sa týka jazdcov, úspešné duo GT World Challenge America, Blake McDonald a Matt Bell, prechádza cez zimu do TF Sport popri svojom programe v Ázijských pretekoch v Le Mans. Bývalý majiteľ tímu Thor, Audunn Gudmundsson, sa vracia do ELMS s High Class. Marius Fossard sa pripája k tímu Aston Martin Racing Spirit of Leman.

EUROPEAN LE MANS SERIES | predbežný zoznam prihlásených