Alpine upraví pred sezónou 2026 aerodynamiku A424

foto: © Julien Delfosse / DPPI

Francúzska automobilka Alpine využije EVO žolíka, na úpravu aerodynamiky vďaka dvojstupňovému systému Balance of Performance v šampionáte FIA WEC.

Viceprezident Alpine pre motoršport Bruno Famin vysvetlil, že koncept nízkeho odporu vzduchu má nevýhodu v BoP a tak naznačil, že v továrni pracujú na viacero vylepšeniach pre A424.

„Naše auto sme navrhli tak, aby malo pomerne nízky odpor vzduchu a nízky prítlak.“ povedal novinárom Famin. „Výhodou nášho auta bola dobrá maximálna rýchlosť, čo kompenzovalo nízky prítlak v zákrutách. Stále máme nízky prítlak, ale už nemáme výhodu maximálne rýchlosti.“

Famin prezradil, že Alpine plánuje priniesť svoje aerodynamické vylepšenia do tunela Windshear v Severnej Karolíne koncom tohto roka, kým ich namontuje na auto pred sezónou WEC 2026, ktorá začína v Katare koncom marca.

„Musíme plánovať, musíme sa uistiť, že to funguje,“ povedal Famin. „Musíme to homologovať a potom to začať implementovať.“

foto: © Julien Delfosse / DPPI | Bruno Famin – viceprezident pre motoršport Alpine

Bruno Famin ďalej potvrdil, že Alpine začína naplno pracovať na vlastnej výrobe motorov, vo svojej základni Viry-Chatillon neďaleko Paríža. Keďže Alpine ukončil výrobu motora pre svoj tím v F1, prevezme od spoločnosti Mecachrome kompletné zázemie továrne, hoci spoločnosť zostáva ako dodávateľ komponentov pre motory WEC.

„Od polovice roka, sa všetko robí v našej továrni vo Viry-Chatillon, povedal Famin. „Výroba motora, dynamometrické testy všetkých malých častí, pretože motor je homologovaný a nemôžeme toho veľa zmeniť, ale hlavne stále pracujeme na spoľahlivosti.“

„Na takomto motore sú vždy nejaké veci týkajúce sa spoľahlivosti. Teraz sa všetko robí vo Viry a predtým to robil Mecachrome, ktorý bol jedným z našich hlavných dodávateľov v projekte, ale teraz sa všetko robí vo Viry. Mecachrome je stále zapojený, pretože určite zostáva dodávateľom komponentov. Ale určite oveľa menej ako predtým.