BMW potvrdilo svoj dlhodobí záväzok v triede hyperšportových automobilov

BMW M Hybrid

foto: Javier Jimenez / DPPI

Mníchovská automobilka pokračuje v Majstrovstvách sveta vytrvalostných závodov FIA a aj v americkej sérii IMSA – v závodoch športových automobilov.

„Som veľmi rád, že dlhodobo pokračujeme v našom úspešnom programe hyperšportových vozidiel v sériách FIA WEC a IMSA ,“ povedal Andreas Roos, vedúci BMW M Motorsport.

„Za posledných pár rokov sme sa o našom BMW M Hybrid V8 veľa naučili, dosiahli sme výrazný pokrok a etablovali sme sa medzi lídrami v oboch šampionátoch. Preto som veľmi nadšený a optimistický, čo sa týka budúcnosti, najmä preto, že predĺženie homologizačného obdobia nám dáva veľkú istotu pri plánovaní.

„V rámci nášho plánovania do budúcnosti sme sa rozhodli sledovať naše ciele s prepracovaným nastavením a nepredĺžiť zmluvu s tímom BMW M Team RLL na pretekárske pôsobenie v sérii IMSA. pokračoval Andreas Roos.

„Chcel by som sa poďakovať Bobbymu Rahalovi a jeho tímu za týchto fantastických 17 rokov. Ich lojalita k našej značke počas tak dlhého obdobia je výnimočná.“

„Od roku 2009 tím získal tituly a víťazstvá s niekoľkými generáciami našich pretekárskych vozidiel a zohral kľúčovú úlohu pri budovaní silnej fanúšikovskej základne pre BMW M Motorsport v Severnej Amerike. Spoločne sme sa odvážne rozhodli prejsť z triedy GT do triedy GTP pre sezónu 2023 a dosiahli sme tam niekoľko úspechov.

„Aj keď sa náš spoločný pretekársky program IMSA blíži ku koncu, máme veľký záujem pokračovať v našej spolupráci s tímom BMW M Team RLL ako silný partner v Severnej Amerike v iných oblastiach. Diskusie o tejto téme stále prebiehajú. To isté platí pre náš nový pretekársky tím IMSA, ktorý oznámime včas.“ dodal Roos.

Už dávnejšie sa objavili informácie, že belgický tím WRT, ktorý prevádzkuje BMW M Hybrid v šampionáte FIA WEC, je hlavným kandidátom na miesto tímu Bobbyho Rahala v IMSA. Tím Vincenta Vosseho a Yvesa Weertsa už má v IMSA skúsenosti, keďže sa v rokoch 2019 a 2020 zúčastnili 24 hodinového závodu Rolex 24 v Daytone, s prototypom Audi R8 LMS GT3.