BoP pred závodom FIA WEC – 6 hodín Fuji

Peugeot

foto: © Charly Lopez /DPPI

Počiatočná bilancia výkonnosti bola stanovená pre siedme kolo Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov FIA WEC na okruhu Fudži. Ferrari a Toyota zostávajú najťažšie, viac výkonu dostane Alpine, BMW a Porsche.

Túto nedeľu – 28. septembra, sa uskutoční siedme kolo Majstrovstiev sveta športových automobilov FIA WEC 2025. Dejiskom je okruh Fudži.

Pre Toyotu to samozrejme znamená domáce preteky. Japonský výrobca zatiaľ nemal dobrú sezónu a stále čaká na svoje prvé víťazstvo vo WEC v roku 2025.

Porsche nedávno vyhralo v Austine, predtým sa Cadillacu darilo v Interlagose a je ťažké predpovedať, kto bude favoritom v Japonsku, pretože vo FIA WEC už nejaký čas platí pravidlo Balance of Performance (BoP).

Pomocou BoP sa regulátori snažia dostať súťažiace vozidlá približne na rovnakú úroveň časov na kolo. Tieto umelé zásahy samozrejme tiež znižujú hodnotu pretekov.

Ferrari a Toyota zostávajú najťažšie, modely 499P a GR010 Hybrid budú vážiť 1069 kilogramov. Ferrari je obmedzené na maximálne 480 kilowattov. Výkon Toyoty je v porovnaní s Austinom znížený o ďalší 1 kW a teraz dosahuje 483 kW. Toto však platí iba pre rýchlosti pod 250 km/h. Nad 250 km/h má Ferrari viac o 5 percent vyšší výkon a Toyota o 7,7 percent vyšší.

Úpravy však prešli aj u ostatných hyperaut, Alpine váži 1052 kg a 512 kW, Aston Martin 1030 kg a 520 kW, BMW 1056 kg a 499 kW, Cadillac 1059 kg a 510 kW, Peugeot 1030 kg a 520 kW a Porsche 1065 kg a 490 kW.

Hmotnosť všetkých vozidiel teda zostáva v porovnaní s Austinom rovnaká. Alpine (+6 kW), BMW (+2 kW) a Porsche (+2 kW) dostávajú o niečo vyšší výkon pod 250 km/h. Okrem Toyoty, u ktorej sa zníži výkon o jeden kW (pod 250 km/h) v porovnaní s Austinom.