Cadillac bude v Austine pomalší vďaka BoP

FIA WEC

foto: © Julien Delfosse / DPPI

Počiatočná bilancia výkonnosti bola stanovená pre šieste kolo Majstrovstiev sveta športových automobilov FIA WEC v Austine. Cadillac bude musieť výrazne pridať hmotnosť a tiež získa menej výkonu.

Túto nedeľu 7. septembra sa uskutoční šieste kolo Majstrovstiev sveta športových automobilov 2025. Dejiskom bude takzvaný „Okruh Ameriky“ v texaskom Austine. Cadillac prichádza so silným vetrom v chrbte, keďže nedávno oslávil dvojité víťazstvo v Sao Paule, kde bol neuveriteľne rýchly.

To však má negatívny vplyv na bilanciu výkonu (BoP), ktorá vo WEC prevláda už nejaký čas. Pomocou BoP sa komisári snažia dostať súťažné vozidlá približne na rovnakú úroveň časov na kolo. Tieto umelé zásahy prirodzene tiež uberajú na športovej hodnote. Pri výpočte BoP sa zohľadňujú rôzne faktory.

Cadillac teraz čelí výraznému nárastu hmotnosti pred nadchádzajúcim pretekárskym víkendom v Austine. V-Series.R teraz musí vážiť o ohromujúcich 19 kilogramov viac, čo predstavuje celkovo 1059 kg. A to nie je všetko: Cadillac musí urobiť ústupky aj vo výkone motora. Pre Austin sa výkon znižuje o päť kilowattov. Výkon Cadillacu sa tak zvyšuje na 511 kW. To však platí iba pre rýchlosti pod 250 km/h. Nad 250 km/h má Cadillac povolený ďalších 0,8 percenta menej výkonu.

Podobne na tom ako Cadillac je aj Porsche, ktoré nedávno skončilo v Brazílii tretie. Nemecký hyperšport tiež utrpel výrazné spomalenie v Austine. V porovnaní so Sao Paulom musí 963 niesť o dvanásť kilogramov viac, váži 1065 kg. Stratí 13 kW výkonu (teraz 488 kW) a nad 250 km/h získa o 2,9 percenta viac výkonu. Samozrejme, aj všetky ostatné hyperšportové autá prešli početnými úpravami – čo sa týka hmotnosti aj výkonu.

FIA WEC

foto: © Charly Lopez / DPPI

Alpine váži 1052 kg a 506 kW (pokles o 4,5 percenta nad 250 km/h), Aston Martin 1030 kg a 520 kW, BMW 1056 kg a 497 kW (nárast o 1,0 percenta nad 250 km/h), Ferrari 1069 kg a 480 kW (nárast o 4,8 percenta nad 250 km/h), Peugeot 1030 kg a 520 kW (pokles o 7,3 percenta nad 250 km/h) a Toyota 1069 kg a 484 kW (nárast o 7,4 percenta nad 250 km/h).

Okrem hmotnosti a výkonu regulujú vozidlá s pohonom všetkých kolies aj rýchlosť, ktorou môžu byť poháňané predné kolesá. Všetky vozidlá majú tiež predpísané množstvo energie spotrebovanej na jeden úsek. Okrem toho je regulovaný čas tankovania na vozidlo.