Cadillac vylepšil aerodynamiku prototypov V-Series.R

Cadillac V-Series.R Evo

foto: s láskavým dovolením © IMSA

Spoločnosť Cadillac potvrdila aktualizáciu aerodynamiky svojho prototypu V-Series.R LMDh, ktoré bude budúci rok súťažiť v šampionáte IMSA SportsCar a FIA WEC. Vylepšenia nekončia, americká značka potvrdila použitie ďalších dvoch „jokerov“ Evo.

Nový vzhľad vozidla sa objavil vo štvrtok v rámci príprav na víkendový test schválený IMSA na okruhu Daytona International Speedway. Automobil sa vyznačuje rozsiahlou prepracovanou aerodynamikou vrátane nového splittera, premiestneného spodného zadného krídla, odstránenia predných pádlových plôch a ďalších úprav karosérie.

Hovorca spoločnosti Cadillac medzitým potvrdil úplný prechod na brzdy Brembo, keďže v posledných troch sezónach používal iba brzdové čeľuste Brembo.

„V rámci svojho neustáleho vývoja zameraného na zlepšenie výkonu, v snahe o pódiá a víťazstvá sa Cadillac pripojil k ďalším výrobcom a zosúladil načasovanie používania jokera EVO s aktualizovanou aerodynamickou homologáciou pre rok 2026.“ uvádza sa vo vyhlásení výrobcu.

„Hoci si V-Series.R zachováva charakteristické prvky sériového dizajnu V-Series, medzi pozoruhodné zmeny patrí odstránenie predných stmievavých plôch, krídeliek a pretvorenie profilu zadného krídla.“

foto: s láskavým dovolením © IMSA

Hovorca spoločnosti Cadillac tiež potvrdil, že V-Series.R použil pre aktualizácie dva ďalšie jokery, ak vezmeme do úvahy aerodynamiku (karosériu) a mechaniku (brzdy).

To znamená, že V-Series.R doteraz použil tri jokery po aktualizácii elektroniky, ktorá bola vykonaná v tomto roku.

Výrobcovia LMDh môžu do konca roka 2027 použiť až päť jokerov, ako aj jednu novú homologáciu vozidla, pričom ďalšie dva jokery budú pridelené od roku 2028.

Vylepšeniami sa v Daytone môžu stretnúť aj pretekári tímu Wayne Taylor Racing, ako aj Cadillac Action Express Racing. Na dvojdňovom teste, ktorý začal dnes, sa zúčastní aj tím továrenského tímu WEC spoločnosti Cadillac, Hertz Team JOTA.