Caldarelli v rozhovore o novom Lamborghini Temerario GT3

Andrea Caldarelli

foto: s láskavým dovolením © IMSA

Andrea Caldarelli verí, že víkendový test IMSA na okruhu Daytona International Speedway je správnym „prístupom“ pre Lamborghini Temerario GT3 v Severnej Amerike pred jeho plánovaným debutom v pretekoch v Sebringu.

Caldarelli a jeho kolegovia z továrenského tímu Lamborghini, Marco Mapelli a Franck Perera, budú mať na starosti testovanie nového automobilu GT3 s dvojitým preplňovaním a motorom V8 počas dvojdňového testu, ktorý bude znamenať prvé kolá vozidla na americkej pôde.

„Vieme, že IMSA je séria, ktorá si vyžaduje veľa kontrol, ovládania, rôznych senzorov a tak ďalej,“ povedal Caldarelli pre kolegov z Sportscar365. „Auto sme testovali iba v Európe, takže tento test je dobrý na to, aby sme mali prístup k technickej príprave auta na to, aby bolo spôsobilé pre špecifikáciu IMSA.“

„Je veľmi dobré, že sme sem prišli a že sme sa s IMSA uistili, že všetko funguje dobre a že sú spokojní so všetkým, čo na auto namontujeme.“

foto: s láskavým dovolením © IMSA

Lamborghini pred dvoma rokmi zvolilo podobný prístup k svojmu hyperautu SC63 LMDh, keď pred debutom auta v šampionáte WeatherTech SportsCar v Sebringu využilo test v Daytone.

„Zdá sa mi, že je to pre mňa trend,“ povedal Caldarelli. „Pamätám si, keď som sem poprvýkrát prišiel s SC63. Bola to podobná situácia. Vedeli sme, že nebudeme debutovať v Daytone, ale prišli sme a bolo to dobré. Veľa vecí a systémov, ktoré sme tu objavili, nefungovalo. Potom s IMSA sme tvrdo pracovali, dva dni a potom sme dorazili do Sebringu a mali sme úžasný debut v Sebringu.“

„Je to auto, ktoré bude našou budúcnosťou GT. Je to samozrejme nový model, ktorý čoskoro vyrazí na okruhy. Severná Amerika je naším najväčším trhom. Je to super dôležité a skutočnosť, že auto debutuje v Sebringu, skutočne ukazuje, aký veľký záväzok máme voči IMSA a voči Severnej Amerike vo všeobecnosti.“

Caldarelli povedal, že testovací program auta bol doteraz považovaný za úspešný, pričom auto splnilo svoje cieľové kilometre s obmedzenými problémami.

Lamborghini Temerario GT3

foto: s láskavým dovolením © IMSA

„V Paul Ricard sme absolvovali vytrvalostný test počas dvoch dní. Musím povedať, že všetko prebehlo dobre, bolo to celkom plynulé. Najazdili sme všetky kilometre, ktoré sme chceli. Na výkone sme veľa nepracovali, ale zamerali sme sa na spoľahlivosť a všetky systémy.“

„Auto Huracan sa systémovo veľmi líši. Máme veľa nových systémov, ktoré stále ladíme, upravujeme a tiež ich musíme porozumieť. Počas vytrvalostného testu to bol veľmi, veľmi pozitívny prístup, pretože sme nemali žiadne väčšie problémy, ktoré by nám bránili v najazdení kilometrov. Od prvého dňa až po Paul Ricard sa nám podarilo dokonca absolvovať niekoľko testov po sebe, týždeň čo týždeň, čo nie je veľmi jednoduché.“

„Chlapci doma v Taliansku, klobúk dole pred nimi, pretože to bolo ťažkých, nabitých pár mesiacov.“

Ako sa Temerario správa oproti Huracanu?

Caldarelli povedal, že nové Temerario GT3 je menej fyzicky náročné na riadenie, v porovnaní s Huracanom.

Dlhoročný továrenský pretekár verí, že prvé auto Lamborghini v kategórii GT3 s čistým štítom sa ľahšie ovláda ako jeho predchodca – Huracan GT3, čo bude prínosom pre gentlemen driver, keď sa Temerario dostane k zákazníkom.

Na otázku, aký je najväčší rozdiel medzi týmito dvoma autami, Talian rýchlo poukázal na charakteristiky motora.

„Hovoríme o motore V8 s dvoma turbami oproti atmosférickým motorom V10, takže DNA je už teraz úplne odlišná,“ povedal Caldarelli.

Lamborghini Temerario GT3

foto: s láskavým dovolením © IMSA

„Čo sa týka jazdných vlastností, aj tie sa líšia, aj keď musím povedať, že od prvého dňa som mal pocit, že máme veľmi solídny základ, na ktorom môžeme pracovať. Len za štyri dni testov sme dospeli k viac-menej kalibrácii, ktorú teraz v aute máme. To naozaj ukazuje solídny základ motora a to, aké ľahké je ho ovládať a ladiť“.

„Toto je veľká zmena oproti Huracanu. Ale čo sa týka ovládateľnosti, motor nerobil žiadne problémy. Je celkom ľahké pochopiť, ako motor riadiť. Potom podvozok, aerodynamika a tak ďalej, je to iné ako pri Huracane. Musím byť úprimný, vyžaduje si to trochu iný štýl jazdy.“

„Myslím si, že jazda je trochu menej fyzická, čo dáva iný prístup k štýlu jazdy. Ale stále to zisťujeme. Bude to práca v procese, aj budúci rok.“