
foto: © JEP – www.jakobebrey.com
Prototyp Oreca 07 Gibson s číslom #47 posádky Roberto Lacorte, Charlie Milesi a Antonio Fuoco, zvíťazil s náskokom 2,730 sekundy na konci štvorhodinových pretekov na okruhu Sepang, ktoré poznačili štyri safety cary a krátka prehánka. ARC Bratislava na deviatom mieste.
Na konci pretekov nastal zmätok, keďže tím Algarve Pro Racing s číslom #25 s Tomom Dillmannom, Enzom Trullim a Michaelom Jensenom, bolo pôvodne vyhlásené za víťaza. Dillmann dokonca vošiel na víťazné miesto v parc ferme, aby si urobil oslavné fotografie.
Dôvodom bola skutočnosť, že vozidlo tímu Cetilar, ktoré riadi tím AF Corse, dostalo päťsekundovú penalizáciu za porušenie pravidiel žltej fázy, ktorú si tím odpykal na svojej poslednej zastávke, keď Fuoco zastavil v boxoch vďaka neskorému doplneniu paliva necelých päť minút pred koncom.
Zdá sa, že riadenie pretekov urobilo chybu, keď na konci pretekov udelilo päťsekundovú penalizáciu stroju č. 47, ale táto chyba bola následne opravená.
Fuoco viedol štartové pole pri poslednom reštarte 42 minút pred koncom a rýchlo si začal budovať päťsekundový náskok pred druhým vozidlom tímu CrowdStrike Racing s vozidlom APR Maltheho Jakobsena, ktoré potreboval na udržanie víťazstva.
Pretekár Peugeotu v šampionáte World Endurance Championship skončil tretí v prototype Oreca č. #4, ktorú zdieľal s Georgom Kurtzom a Louisom Deletrazom.
Trio tímu Nielsen Racing Alex Quinn, Kriton Lendoudis a Cem Bolukbasi skončili štvrtí, za nimi nasledovala Oreca 07 tímu United Autosports #5, ktorá získala pole position.
ARC Bratislava prešiel cieľom na deviatej pozícii. Miro Konôpka štartoval do závodu zo štrnásteho miesta a po opatrnom štarte sa slovenská Oreca „Jožo“ postupne dostávala cez svojich súperov. Slovenský tím stratil na víťaza 47 sekúnd, no hlavné bolo prísť do cieľa a minimalizovať škody, pred druhým závodom v Sepangu.

foto: © JEP – www.jakobebrey.com
Tím CLX Motorsport s Ligierom JS P325 #17, ktoré zdieľali Paul Lanchère, Alexander Jacoby a Kévin Rabin, viedli triedu LMP3 počas väčšiny pretekov, ale dlhá zastávka v boxoch v záverečných fázach, si vyžiadala zásah mechanika v zadnej časti vozidla a priniesla víťazstvo tímu Inter Europol Competition. Henry Cubides, Alexander Bukhantsov a Chun Ting Chou sa tak stávajú víťaznou posádkou.
Callum Voisin, Philip Lindberg a Timothy Whale skončili druhí v Ligieri s číslom #94 tímu High Class Racing pred trojicou tímu CLX Racing – Lanchère, Jacoby a Rabin.
Bretton Racing sa po štarte závodu dostal na druhé miesto, keďže prišlo k nehode súperov LMP3 v druhej zákrute. Závod sa pre český tím javil ako dobre rozbehnutý, no približne hodinu pred koncom závodu po reštarte prišiel kontakt s prototypom tímu CLX Motorsport a český Ligier potreboval opravu.
Trojica Jacek Zielonka, Lenny Ried a Lucas Fluxa prišli do cieľa na predposlednom 41. mieste. Veríme, že druhý závod dopadne lepšie.

foto: © JEP – www.jakobebrey.com
V kategórii GT3 sa o víťazstvo dlho bojovalo medzi tímom Origine Motorsport a vozidlami QMMF #37 od Getspeedu a #9 od Getspeedu Mercedes-AMG GT3 EVO, no nakoniec zvíťazil tím Manthey s Porsche 911 GT3 R číslo #10 Loeka Hartoga, Klausa Bachlera a Antaresa Aua vďaka tomu, že Hartog v poslednej zákrute predbehol Schillera. Obe vozidlá sú však vyšetrované kvôli tomuto manévru.
Vozidlá Mercedesu najlepšie zvládli príchod dažďa, predtým ako Bo Yuan, ktorý absolvoval perfektný prvý stint a posunul sa z 15. miesta na prvé a Laurin Heinrich sa tak vložili do boja o víťazstvo Porsche 911 GT3 R #87. Po kolízii Mercedesu #37 s Ferrari 296 GT3 #21 Alessia Roveru od AF Corse, bol to práve Fabian Schiller s číslom #9, ktorý našiel dostatok tempa na návrat do čela, no v poslednej zákrute stratil pôdu pod nohami.
Pódium uzatvára tím Ecurie Ecosse Blackthorn s vozidlom Aston Martin Vantage GT3 #56, v ktorom pretekali Jonny Adam – Kobe Pauwels – Giacomo Petrobelli.
ASIAN LE MANS SERIES | Sepang – 1. závod