
foto: s láskavým dovolením © IMSA – #04: Crowdstrike Racing by APR, ORECA LMP2 07
Šéf spoločnosti ORECA Hugues de Chaunac privítal skutočnosť, že nedávno oznámené pravidlá LMP2 novej generácie, budú súťažou viacerých značiek.
Počas závodu 24 hodín v Le Mans boli vyhlásené výsledky výberového konania na nových konštruktérov LMP2 novej generácie od roku 2028. Nie je žiadnym prekvapením, že zvíťazili dve francúzske spoločnosti – ORECA a Ligier.
Aktuálne pravidlá, ktoré boli zavedené v roku 2017 umožňovali štyrom konštruktérom postaviť prototyp LMP2 podľa pravidiel ACO. Boli to spoločnosti Dallara, Multimatic, ORECA a Ligier. Ako dobre vieme, tejto kategórii aktuálne dominuje prototyp Oreca 07.

foto: s láskavým dovolením © IMSA – #23 United Autosports Ligier LMP2
Hugues de Chaunac hovorí, že je rád, že ACO sa v rámci prepracovania svojich plánov LMP2 snažila udržať viacerých výrobcov a to aj napriek tomu, že ide o „malý trh“, keďže sa táto trieda nezúčastňuje Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov FIA.
„V prvom rade som veľmi šťastný,“ povedal šéf spoločnosti ORECA. „Ako som povedal, musíme ľuďom pripomenúť, že v roku 2017 sme mali štyroch konštruktérov, aj keď sme tri alebo štyri roky sami. Teraz je to nový súboj, čo je normálne a očakávali sme to.“
„Teraz sú to dvaja výrobcovia, ale cieľom je stále vyrobiť čo najlepšie auto. LMP2 je pre nás dobrá, pretože ORECA má rada súťaživosť. Radi bojujeme proti niekomu, podobne ako to robíme v LMDh. Nie je to veľký trh, je to malý trh, ale musíme byť jednoducho lepší. Je to ako v každom podnikaní. Nikdy nie ste sami. Takže sa budeme snažiť získať primerane veľkú časť trhu. Je to v našich rukách. Na to musíme vyrobiť najlepšie auto a poskytnúť najlepšie služby zákazníkom.“ povedal v rozhovore De Chaunac.
Vývoj novej verzie prototypu Oreca LMP2 zvýši značné pracovné zaťaženie spoločnosti, keďže konštruktér pracuje aj na nových hypercar-och pre Genesis a Ford. Okrem toho vyrába šasi pre prototypy Acura ARX-06 a Alpine A424 v šampionátoch IMSA a WEC.
Nové pravidlá pre LMP2 novej generácie ešte nie sú známe, šéf spoločnosti ORECA očakáva, že budú finalizované v októbri alebo novembri.
Na záver Hugues de Chaunac povedal: „Máme niekoľko dobrých nápadov pre auto novej generácie. Musíme niečo z aerodynamického hľadiska, čo je skutočne nové a inovatívne. Začneme na tom pracovať, keď dostaneme predpisy.“