
foto: © Fabrizio Boldoni / DPPI
Rozhodnutie o diskvalifikácii Ferrari 499P #50 padlo včera vo večerných hodinách. Počas technických kontrol po pretekoch sa zistilo, že podpera zadného krídla nespĺňa požiadavky na test deformácie uvedené v článku 3.8.6 technických predpisov v aute číslo #50, posádka Nickals Nielsen, Antonio Fuoco a Miguel Molina.
Správa komisárov ukázala výchylku zadného krídla o 52 mm, pričom povolených je maximálne 15 mm. Ďalším porušením pravidiel na Ferrari 499P #50 boli chýbajúce skrutky, čo podľa talianskeho tímu priamo súviselo s nadmernou výchylkou.
Počas poslednej zástavky auta v boxoch, si jeden z mechanikov všimol chýbajúce skrutky na zadnom krídle auta #50.
Ferrari na svoju obhajobu uviedlo, že nadmerná výchylka nepriniesla žiadne zvýšenie výkonu. Maximálna rýchlosť sa nezmenila, zostala na 349,00 km/h.
Tím Ferrari sa môže proti rozhodnutiu odvolať.