Ferrari predstavuje model 296 GT3 EVO

foto: © Ferrari Media

Sú to tri roky od predstavenia modelu 296 GT3, práve počas organizovania 24 hodinového závodu v Spa Francorchamps. Nová evolúcia úspešného Ferrari 296 GT3 dostane prívlastok EVO a dostupná bude pre zákazníkov od roku 2026.

Nový model má za sebou 9 000 testovacích kilometrov a od svojho predchodcu sa líši hlavne vo vylepšenej aerodynamike, vďaka ktorej je auto stabilnejšie a predvídateľnejšie, najmä pre jazdcov s agresívnym štýlom jazdy.

Finálna homologácia ešte nie je dokončená a stále môžu byť použité rôzne úpravy.

Zmeny na novom Ferrari 296 GT3 EVO

Ako sme už spomínali, prepracovaní bola aerodynamika, ktorá vo všeobecnosti zachováva rovnaký prítlak. Prepracovaný bol predný nárazník, na ktorý pribudli nové aerodynamické doplnky. Zmenil sa aj tvar otvorov na predných podbehoch kolies a každý podbeh bol zväčšený, aby sa uľahčilo prúdeniu vzduchu okolo vozidla. Zadné podbehy boli rovnako upravené, Ferrari prevzalo technológiu s modelu LMGT3, aby sa lepšie prispôsobilo rôznym typom pneumatík.

Prepracovaný bol ďalej zadný difúzor aby bolo možné odstrániť každú klapku samostatne, čo zlepší prácu mechanikov. Zmena nastala aj na zadných stĺpikoch zadného krídla, rovnako ako bočné plutvy. Zadné krídlo sa dá rýchlo nastaviť pomocou nastavovacej skrutky.

Zmeny sú vidieť aj na spätných zrkadlách, ktoré boli prerobené aby viacej znížili vibrácie. Zrkadlá sú umiestnené viacej dovnútra, pre lepšiu viditeľnosť pre jazdcov.

Ferrari sa najviac zameralo na zavesenie kolies. Kinematika bola prepracovaná s cieľom znížiť zaťaženie komponentov zavesenia kolies a tým zlepšiť spoľahlivosť. Nová konštrukcia tiež umožňuje jednoduchšiu údržbu pre mechanikov.

Na strane motora však nedošlo k žiadnym zmenám, pričom 2,9-litrový motor V6 s dvoma turbami a uhlom rozchodu 120° si zachoval svoju súčasnú konfiguráciu. Prevodové pomery prevodovky sa však zmenili, aby sa umožnil lepší prenos krútiaceho momentu pri nízkych a vysokých rýchlostiach.