Ferrari reaguje na diskvalifikáciu, no skrutky chýbali a krídlo sa ohýbalo…

foto: © Charly López / DPPI

Sága pokračuje, na Ferrari 499P #50 chýbali komponenty, teda skrutky, ktoré v stredovej časti pridržiavali zadné krídlo aby sa neohýbalo. Ani trochu nespomenieme ohýbajúce sa krídla v F1…

Zadné krídlo sa pod väčším tlakom ohlo viacej ako dovoľovali pravidlá a Ferrari tvrdí, že to nemalo vplyv na rýchlosť prototypu 499P #50.

Tu je tlačová správa od Ferrari :

Po technickej kontrole na 24-hodinových pretekoch Le Mans 2025 bolo Ferrari 499P s číslom 50, ktoré skončilo na štvrtom mieste, diskvalifikované pre technické porušenie, ako je uvedené v rozhodnutí komisárov č. 225. Nezrovnalosť sa týkala chýbajúcich štyroch skrutiek na centrálnej podpere zadného krídla. Ďalšie dve prihlásené vozidlá 499P, víťazné číslo 83 a tretie číslo 51, prešli technickou kontrolou po pretekoch bez akýchkoľvek problémov.

Ako informovali stevardi, počas záverečnej zastávky v boxoch vozidla č. 50 o 15:23 v nedeľu 15. júna si mechanik tímu Ferrari – AF Corse všimol, že chýba iba jedna zo skrutiek zaisťujúcich stredovú podperu zadného krídla.

Vzhľadom na konštrukciu tohto prvku absencia jedného alebo viacerých z týchto komponentov nijako neohrozila bezpečnosť vozidla. Strata zostávajúcich skrutiek počas posledných 37 minút pretekov nepriniesla žiadnu výhodu, čo sa týka výkonu ani konečného hodnotenia. Maximálna rýchlosť vozidla č. 50 499P, ktorú uviedli komisári vo svojom rozhodnutí, bola zaznamenaná počas posledných siedmich kôl vozidla, keď sa pohybovalo za sesterským vozidlom č. 51 499P.

Hoci je Ferrari týmto rozhodnutím prekvapené, opätovne potvrdzuje svoju úplnú dôveru v profesionalitu a integritu svojho tímu, v prijaté opatrenia a v dodržiavanie predpisov upravujúcich Majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekoch FIA.

Ferrari, dôverujúce týmto predpisom, hoci daný incident neposkytol posádke žiadnu konkurenčnú výhodu a neohrozil bezpečnosť našich jazdcov ani ostatných súťažiacich, už pracuje na ďalších kolách sezóny, ktorá sa pod svetlým dohľadom sveta vráti v júli v Brazílii. Koniec tlačovej správy.

foto: © Ferrari

Komisárov však zaujímalo úplne niečo iné ako Ferrari komentovalo, zadné krídlo bolo vychýlené o 52mm a pravidlá umožňujú maximálne 15mm. To či ide o výhodu alebo nevýhodu komisárov nezaujímalo.