
foto: © Fabrizio Boldoni / DPPI
Technický riaditeľ tímu Toyota Gazoo Racing Europe – David Floury vyzval na urgentné prehodnotenie procesu vyváženia výkony v rámci Majstrovstiev sveta vytrvalostných závodov FIA, ktorý podľa neho tento rok viedol k „nudným“ a „umelým“ pretekom.
Floury sa vyjadril počas víkendu v Sao Paule, v ktorom sa Toyote vôbec nedarilo. Do závodu sa kvalifikovali na 10. a 18. mieste a na jeho konci zaostali za víťazným Cadillacom o 3 kolá na 14. a 15. mieste.
V rozhovore s novinármi Floury jasne vyjadril svoju frustráciu z výsledku a opísal výkon Cadillacu v Brazílii ako predvídateľný, na základe BoP.
„Myslím si, že táto sezóna je naozaj smutná v tom zmysle, že sme stratili zo zreteľa, o čom pretekanie je, a stalo sa príliš umelým,“ povedal Floury. „Predtým, ako sme sem prišli, som predpovedal, že to bude Cadillac, Porsche a Peugeot, a v kvalifikácii boli v tomto poradí, žiadne prekvapenie.“
„Keď pred víkendom dostanete tabuľku (BoP), už viete, čo sa stane. Toto by sa nemalo stať. Naliehavo potrebujeme nájsť riešenie. Inak som si istý, že to bude mať nejaké následky.“
Floury ďalej opísal sezónu 2025 ako „dosť nudnú“ s výnimkou májového kola v Spa, ktoré prinieslo tesný víťazný súboj medzi Ferrari a Alpine. „Spa vo všeobecnosti produkuje dobré preteky,“ povedal. „Ak sa pozriete na úroveň pretekov WEC v Spa, tento rok nebol ničím výnimočný. Zvyšok sezóny bol zatiaľ dosť nudný, povedal by som. Katar, Imola a Le Mans neboli nijako zvlášť zaujímavé.“
Flouryho komentáre nasledujú po zavedení novej metodiky BoP v tejto sezóne, zameranej na 100-percentnú konvergenciu, ktorá čerpá z údajov z predchádzajúcich pretekov.
Spočiatku sa zakladala na predchádzajúcich troch pretekoch, okrem Le Mans, ale bola revidovaná na dva najlepšie z troch pre každé auto v Spa, zatiaľ čo pre preteky v Sao Paule sa použili iba údaje z predchádzajúcich dvoch bežných pretekov v Imole a Spa.
Napriek nedostatočnej konkurencieschopnosti Toyoty v Imole aj v Spa zostal GR010 Hybrid najťažším autom v poli hyperáut spolu s Ferrari 499P, ktoré odišlo do Brazílie po tom, čo vyhralo všetky štyri preteky a druhým najmenej výkonným autom pod prahom rýchlosti 250 km/h.
Toyota GR010 mala 29 kg manko na Cadillac V-Series.R, ktorý dominantne skončil na 1. a 2. mieste, a manko 31 kW pod rýchlostným prahom 250 km/h.
Floury ďalej pokračoval: „Vo všeobecnosti Je to smutná sezóna a nielen pre nás, ale aj pre majstrovstvá. Nehovorím len v našom mene, ale vo všeobecnosti, ako fanúšik, ako nadšenec WEC, mám pocit, že sme zašli priďaleko a musíme to vážne prehodnotiť.“
„Mám rád tesné preteky, mám rád boj na trati, ale tiež sa mi páči, že na konci dňa máte pocit, že ten, kto vyhrá preteky alebo majstrovstvá, je ten, kto odviedol najlepšiu prácu.“
„Nehovorím, že iní výrobcovia odvádzajú zlú prácu, pretože odvádzajú dobrú prácu. Ale na konci dňa sa vždy môžete pýtať, či vyhráva najlepší alebo nie. Toto nie je dobré pre šport, určite nie.“