
foto: © SCG
V roku 2021 si vstupom do Majstrovstiev sveta vytrvalostných závodov splnil sen filmový režisér a zberateľ modelov Ferrari Jim Glickenhaus. Automobilový nadšenec založil pretekársky tím, ktorý s prototypom SCG 007 LMH vybojoval tretie miesto v závode 24 hodín Le Mans 2022 a v tom istom roku tretie miesto v závode 12 hodín Sebring.
Spoločnosť SCG sa stiahla z FIA WEC, nástupom novej triedy Hypercar v roku 2024, no skúsenosti za dva roky nazbierala dostatok a preniesla ich do novej cestnej verzie SCG 007.


foto: © SCG
Dvojitým turbo-dúchadlom preplňovaný 6,2 litrový motor V8 z modelu 007 posiela na zadné kolesá neuveriteľných 1000 koní a krútiaci moment 1000 Nm prostredníctvom sedemstupňovej manuálnej prevodovky, pričom celé auto váži iba 1677 kg.
Samozrejmosťou je odpruženie navrhnuté na tie najnáročnejšie trate sveta, s priečnymi dvojitými ramenami, nastaviteľné stabilizátory a kované hliníkové kolesá. Model 007 má dokonca zabudované vzduchové zdviháky.
Auto sa aerodynamicky od svojej závodnej série nelíši až a niekoľko vylepšení. SCG tvrdí, že aj so slickmi umožňuje pokročilá aerodynamika modelom 007 „fungovať na hranici priľnavosti“. Auto sa dá použiť denne, napríklad do „práce“. Má hydraulicky ovládané dvere pre jednoduché nastupovanie a vystupovanie, zdvíhaciu plošinu v prednej časti aby neprišlo k poškodeniu a dokonca aj klimatizáciu.

foto: © SCG
„Nie je to len replika na cestách, je to prehodnotenie toho, čím by malo hyper-auto byť“ uviedla spoločnosť Glickenhaus. „Zatiaľ čo väčšina extrémnych automobilov vyrobených na trať sa len ťažko prispôsobuje verejným komunikáciám, model 007 bol formovaný aerodynamickou dokonalosťou a tisíckami testovacích kôl na najnáročnejších okruhoch sveta – napriek tomu sa bez námahy kĺže mestskou premávkou.“

foto: © SCG
Verejná premiéra modelu SCG 007 sa uskutoční na tohtoročnej výstave Villa d´Este pri jazere Como v Taliansku. Prvé vyrobené autá by sa k zákazníkom mali dostať ešte tento rok. Stanovená nebola ani cena za tento exkluzívny automobil, no za pretekársky pôvod zaplatia záujemcovia nemalé peniaze.