Grosjean: „urobili sme všetko čo sme mohli“

Lamborghini SC63

foto: s láskavým dovolením © IMSA

Romain Grosjean verí, že Lamborghini SC63 mohlo zvíťaziť v minulovíkendových pretekoch Motul Petit Le Mans, ak by v závere pretekov bola vyhlásená plná žltá fáza, ktorá by viedla k boju proti Cadillacu V-Series.R tímu Action Express Racing #31.

Grosjean a jeho spolujazdci Eduardo Mortara a Daniil Kyvat sa uspokojili so štvrtým miestom vo finále sezóny IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Hoci prototyp, ktorý prevádzkuje tím Riley, nebol v úvodných fázach desaťhodinového závodu na Michelin Raceway Road Atlanta v hre o víťazstvo, stratégia úspory energie, ktorú zrealizoval továrenský tím, dostala Grosjeana v poslednej hodine na výbornú pozíciu.

Prototyp s číslom #63 sa v pretekoch prebojoval až na druhé miesto za Cadillac Action Express Earla Bambera, ktorý nakoniec zvíťazil v pretekoch. Lamborghini muselo zastaviť v boxoch na doplnenie energie päť a pol minúty pred koncom.

Grosjeana to odsunulo z boja o pódium, hoci auto dosiahlo jeho najlepší výsledok v globálnych súťažiach športových automobilov, a to v deň, keď zažiarili dvaja „outsideri“ z GTP – Aston Martin Valkyrie skončil na druhom mieste.

„Mali sme niekoľko malých porúch, ktoré nás stáli trochu času v boxoch, ale celkovo si myslím, že môžeme byť veľmi spokojní so štvrtým miestom, čo je náš najlepší výsledok.“ povedal Grosjean.

„Dúfali sme, že ku koncu bude žltá fáza. To sa nestalo, ale štatistiky hovorili, že sa to stane, a nestalo sa. Nemyslím si, že šťastie bolo na našej strane. Ale urobili sme všetko, čo sme mohli. Boli tam drobné problémy. Počas tankovania sme stratili nejaký čas; bol tam problém, takže sme stratili štyri sekundy na jednej zastávke v boxoch a päť sekúnd na ďalšej.“

„Celkovo tím odviedol úžasnú prácu. Auto bolo dobré. Vyrazil som z neho maximum.“ Na otázku, či si myslí, že by mohol predbehnúť Bambera pri reštarte v závere pretekov, keby nebol v posledných minútach nútený ísť do boxovej uličky pre doplnenie paliva, Grosjean povedal, že plne veril v silu auta.

V desiatej zákrute som bol celkom dobrý v brzdení. Z BoP sme mali dobrú maximálnu rýchlosť. Keby som mal predbehnúť niektoré z áut predo mnou, poslal by som ho do desiatej zákruty a predbehol by som ho. Je to tak, ako to je.“

Lamborghini SC 63

foto: s láskavým dovolením © IMSA

Aston Martin Valkyrie tímu Heart of Racing s číslom 23, ktorý mal opačnú stratégiu ako Lamborghini, nakoniec skončil na druhom mieste, čo bolo jeho najlepšie umiestnenie.

„Boli to trochu zvláštne preteky, pretože sme boli väčšinu času vzadu, ale šetrili sme veľa energie,“ povedal Grosjean. „Mali sme trochu inú stratégiu. Aston mal úplne opačnú. Dobrá práca, ale nikdy nešetrili palivo a mali šťastie, že do cieľa dotiahli takto. Radi by sme boli na pódiu.“

Hoci to boli posledné plánované preteky pre SC63 pred plánovanou „prestávkou“ pretekárskeho programu v budúcom roku, Grosjean povedal, že verí, že auto má značný potenciál, najmä ak sa nasadia ďalšie vylepšenia Evo Joker.

Auto debutovalo s úplne novým balíkom zadného zavesenia v minulomesačnom preteku Battle on the Bricks na okruhu Indianapolis Motor Speedway a bolo to poznať.

„Myslím si, že niekde existuje potenciál,“ povedal Grosjean. „Ukázali sme ho tento víkend. Myslím si, že nový aerodynamický balík by bol fantastický.“

„Uvidíme, či to bude koniec…“