Jazdci tímu Genesis o prvom vytrvalostnom teste GMR-001

Genesis Magma Racing

foto: © Genesis Magma Racing

Štvorica jazdcov Genesis Magma Racing – André Lotterer, Pipo Derani, Daniel Juncadela a Mathys Jaubert, má za sebou vytrvalostný test v portugalskom Portimão. Satelitný tím Hyundai Motorsport mal k dispozícii 32 testovacích hodín.

Kórejský tím zaznamenal ďalší kľúčový krok v príprave tímu na Majstrovstvá sveta vytrvalostných pretekov FIA WEC 2026. Po troch dňoch testovania nepoznáme presný čas, koľko hodín a kilometrov odjazdil nový prototyp GMR-001.

Andre Lotterer

foto: © GENESIS

Aký je cieľ absolvovania vytrvalostného testu s hypervozidlom GMR-001?

Andre Lotterer: „Keď plánujete pretekať v Le Mans, ide o 24-hodinové preteky, takže auto musí byť spoľahlivé. V týchto testoch je auto prvýkrát vystavené dlhšej záťaži a my sa dozvedáme o všetkých rôznych komponentoch, pretože všetko je nové. V skutočnosti je to oveľa viac pre tím – inžinierov a ľudí, ktorí stoja za celou koncepciou auta – ako pre jazdcov.“

„Samozrejme, je tiež dobré pre nás získať pocit z auta jazdou na dlhšie vzdialenosti, najmä pokiaľ ide o to, aby sme sa dozvedeli viac o degradácii pneumatík a pohodlí jazdcov. Zvyčajne pri vytrvalostnom teste nerobíte toľko práce s nastavovaním. Namiesto toho sa sústredíte na to, aby bolo auto na trati čo najviac. Bolo dobré, že sa nám to podarilo dosiahnuť relatívne skoro na našej testovacej ceste, ktorá začala až začiatkom augusta.“

Pipo Derani

foto: © GENESIS

Ako sa posunul vývoj hyperauta GMR-001 v porovnaní s prvým testom s autom v auguste?

„Vzhľadom na to, že sme absolvovali iba šesť dní testovania, rýchlo napredujeme. Je zrejmé, že je toho veľa, najmä na systémovej stránke, na čom musíme ďalej pracovať, ale tím Genesis Magma Racing zatiaľ odvádza úžasnú prácu,“ povedal Pipo Derani.

Nie je jednoduchá úloha vrhnúť sa do pretekárskej série, ako je WEC, s toľkými ďalšími súťažiacimi, ktorí to robia už tak dlho. Dať dokopy úplne novú skupinu ľudí a prinútiť ich navzájom si porozumieť, nie je jednoduché a zatiaľ si myslím, že robíme dobrý pokrok. Existuje niekoľko oblastí, v ktorých by sme mohli byť lepší, ale sú aj iné oblasti, kde sme lepší, ako sa očakávalo. To je súčasť vývoja a tu sme, po iba šiestom dni testovania, už absolvujeme 30-hodinový test. Hypercar GMR-001 zatiaľ ide dobre. Mali sme nejaké problémy, ktoré sme museli opraviť, ale to sa očakávalo – preto sa robia takéto testy.“

Mathys Jaubert

foto: © GENESIS

Aký bol váš prvý dojem z jazdy s hypercarom GMR-001?

Mathys Jaubert: „Prvé riadenie hyperauta GMR-001 bolo niečo veľmi špeciálne. Je veľmi výkonné, oveľa výkonnejšie ako čokoľvek iné, čo som kedy šoféroval, ale zároveň sa ľahko riadi. Je ľahké nájsť v ňom rytmus. Štýl jazdy, ktorý potrebujete, je bližšie k GT ako k monopostu alebo prototypu, ako je LMP2. Myslím si, že je to hmotnosť, ktorá vytvára v aute veľa pohybu a vďaka ktorej je rýchla jazda skutočne uspokojujúca.“

„Cítil som sa ako v sne. Od malička som sa snažil vstúpiť do najvyššej triedy vytrvalostných pretekov a som veľmi šťastný, že tam môžem byť a zdieľať auto s úžasnými jazdcami, ako sú Dani, Pipo a André.“

Daniel Juncadella

foto: © GENESIS

Ako by ste opísali svoje prvé skúšania v hyperaute GMR-001 v Portimão?

„Moje prvé kolá v hyperšportovom aute GMR-001 boli neuveriteľným zážitkom. Od začiatku to bolo úžasné auto,“ povedal Dani Juncadella.

„Bolo vidieť, aký skvelý základ máme, a to je len šiesty deň zo siedmich dní vývoja na trati. Samozrejme, bolo to ťažké, pretože som sa hneď vrhol do vytrvalostného testu pre svoje vôbec prvé kolá v aute, ale myslím si, že to bola očividne dobrá príležitosť otestovať si fyzickú zdatnosť a myslím, že som si počínal veľmi dobre. Som veľmi rád, že moja fyzická zdatnosť je už v prvých dňoch s tímom na dobrej úrovni a už teraz sa teším na ďalší test. Pred nami je svetlá budúcnosť.“