
foto: © Fabrizio Boldoni / DPPI
James Calado, Antonio Giovinazzi a Alessandro Pier Guidi sa postarali o prvé víťazstvo Ferrari v šampionáte športových automobilov na domácej pôde v Taliansku od závodu 1000 km Monza v roku 1973. Závod vtedy zvíťazilo Ferrari 312 PB s Brioanom Redmanom a Jacky Ickxom.
Ferrari 499 P #51 prebralo vedenie majstrovstiev sveta. V poradí jazdcov má Calado, Giovinazzi a Pier Guidi náskok 11 bodov pred Ferrari #83 Roberta Kubicu, Yifei Ye a Phila Hansona.
V poradí konštruktérov je Ferrari 29 bodov pred druhým BMW. Tretia Toyota stráca pod dvoch závodoch 39 bodov.
Technický riaditeľ Toyoty David Floury po pretekoch povedal, že má svoj vlastný názor na incident, ktorý sa odohral 40 minút pred koncom závodu, kedy Sebastien Buemi bojoval o umiestnenie na čele závodu s Antoniom Fuocom. Domáci pretekár narazil v úvodnej zákrute okruhu Imola do Toyoty #8, čo malo následky na defekt pneumatiky na Ferrari #50. Fuoco dostal po pretekoch dodatočnú penalizáciu 45 sekúnd, no poradie to neovplyvnilo a Ferrari #51 skončilo na 15. mieste.
Floury po závode povedal „Fuoco bol vo svojich domácich pretekoch pod miernym tlakom. Včera vyšiel z limitov trate v každom kvalifikačnom kole a tri krát sa dotkol nášho auta pri brzdení do zákruty číslo 2. Myslím, že je pod obrovským tlakom a vyústilo to pri konci závodu.“
Do cieľa závodu prišlo všetkých 18 prototypov Hypercar, čo predstavuje dojazd najvyššieho počtu vozidiel v pretekoch modernej éry FIA WEC.
BMW #20, ktoré prišlo do cieľa na druhom mieste, zvolilo stratégiu nižšej spotreby paliva, čo tímu WRT dopomohlo k výsledku na stupni víťazov. Sesterské auto #15 malo v závode problém s výkonom.
Valentino Rossi prevzal zodpovednosť za incident s Ferrari #21 tímu AF Corse, pri ktorom skončilo auto domáceho tímu v štrkovej zóne. „Mám zmiešané pocity, pretože pódium je dobrý výsledok, ale mohli sme vyhrať. Je to veľmi nešťastné, pretože tím odviedol fantastickú robotu, auto bolo veľmi rýchle a fungovali aj pneumatiky. Bohužiaľ som spravil chybu a pri pokuse o predbiehanie som trafil Ferrari predo mnou. Následná penalizácia nás stála víťazstvo. Mrzí ma to.“ povedal do závode Rossi.
Augusto Farfus opísal preteky pre BMW #31, tímu WRT ako „jeden z tých pretekov, kde sa všetko pokazí“. BMW M4 GT3 Evo skončilo na dvanástom mieste, po dvoch penalizáciách. Yasser Shahin dostal stop and go za kontakt s Astonom tímu Heart of Racing a druhá chyba nastala pri návrate na trať po výjazde v zákrute Tamburello. Aby toho nebolo málo BMW #31 dostalo čierno-oranžovú vlajku po zvláštnom momente, v ktorom si Farfus pri výmene jazdcov omylom odtrhol ľavú zadnú dosku na zadnom krídle.
Líder šampionátu LMGT3 Chevrolet Corvette Z06 GT3.R #33 tímu TF Sport sa udržal na čele aj po tom ako mu bola pridelená 36 kg záťaž, za víťazstvo v Katare. Corvette TF Sport #33 prišla do cieľa na 7. mieste v triede LMGT3.
Britský tím má na čele priebežného poradia 44 bodov a druhý Lexus #78 tímu Akkodis ASP stráca 11 bodov. Aj keď v Imole McLaren tímu United Autosports #59 nebodoval, patrí mu tretie miesto. V poradí jazdcov vedie trojica Ben Keating, Daniel Juncadella a Jonny Edgar.
FIA WORLD ENDURANCE CHAMPIONSHIP | bodové poradie : HYPERCAR konštruktéri, HYPERCAR jazdci (pdf)
FIA WORLD ENDURANCE CHAMPIONSHIP | bodové poradie : LMGT3 tímy, LMGT3 jazdci (pdf)