
foto: © Julien Delfosse / DPPI
Šieste podujatie sezóny odštartuje v nedeľu 7. septembra na „Okruhu Amerika“ v Texase. Ide o náročný okruh čo sa týka nastavenia prototypov a GT3. Tu je niekoľko komentárov priamo od jazdcov.
James Calado | Ferrari AF Corse #51
„COTA je jednou z najnáročnejších tratí sezóny, pretože jej usporiadanie kombinuje veľmi rýchle úseky s množstvom veľmi odlišných zákrut. Obzvlášť pôsobivá je rovinka, ktorá pred vstupom do prvej zákruty stúpa s naozaj pozoruhodným poklesom: Zažiť to z kokpitu je niečo jedinečné. Minulý rok bolo Ferrari v Amerike veľmi konkurencieschopné. Dúfam, že to tak bude aj tento víkend, aby sme si upevnili vedenie v celkovom poradí.“
Robert Kubica | AF Corse Ferrari #83
„Po letnej prestávke budeme pokračovať v COTA, na trati, kde sme minulý rok vyhrali naše prvé preteky s 499P. Táto trať je skutočnou výzvou, čo sa týka nastavenia, s niekoľkými veľmi rýchlymi úsekmi a niekoľkými pomalými zákrutami. Musíte nájsť dokonalý kompromis. Dúfame, že máme nabité batérie. Pretože teraz nás čakajú posledné tri preteky, ktoré budú určite plné bitiek a výziev.“
Laurents Vanthoor | Porsche Penske Motorsport #6
„Cesta do Austinu je vždy veľká zábava. Mesto má veľmi špeciálnu atmosféru a počasie je zvyčajne veľmi dobré. Myslím si tiež, že trať je skvelá. Minulý rok sme v Texase neboli zvlášť silní. Po intenzívnej analýze sme však pochopili, prečo to tak bolo. Dúfajme, že tieto poznatky sa nám podarí premeniť na lepší výkon budúci víkend a získať nejaké slušné body.“
Brendon Hartley | Toyota Gazoo Racing #8
„Ako tím sme všetci pripravení vrátiť sa k pretekaniu po dlhej prestávke od Brazílie. Sme veľmi motivovaní bojovať o prvé miesto v Austine. Trať je zábavná, s niekoľkými rýchlymi a aj technickými úsekmi. Preto nie je jednoduché nájsť správny kompromis v nastavení. Voľné tréningy budú veľmi dôležité, aby sme sa dostali na správnu cestu po zvyšok víkendu.“
Stoffel Vandoorne | Peugeot TotalEnergies #94
„Trať COTA sa mi naozaj páči, ale je aj dosť zložitá, pretože je veľmi hrboľatá. S rýchlymi zákrutami, pomalými zákrutami a hrboľmi nie je ľahké nájsť správne nastavenie. Preteková stratégia je tiež veľkou výzvou, kvôli opotrebovaniu pneumatík. A pre nás jazdcov sú to asi fyzicky najnáročnejšie preteky roka, pretože je extrémne horúco, trať vedie proti smeru hodinových ručičiek a hrboli to veľmi sťažujú. Naše posledné preteky v São Paule dopadli celkom dobre – dúfajme, že si túto úroveň udržíme.“