Štart závodu Meguiar´s Bathurst 12 Hour odštartoval o 5:45 miestneho času. Kúzlo dvanásť hodinového závodu je práve v čase štartu, keď sa štartuje za tmy. Závod odštartovala legenda motoristického športu, Belgičan Jacky Ickx a po prvej zákrute sa na čelo dostal Max Gotz na Mercedese-AMG #77. Na štarte prišlo k menším kontaktom, na ktoré doplatil Maro Engel, ktorý sa prepadol na štvrté miesto. Augusto Farfus na BMW#32 sa prebojoval na druhé miesto, no rýchle Ferrari 296 GT3 #26 tímu Arise Racing GT, sa postupne dostalo cez jazdca tímu WRT. Chris Mostert na Ferrari predbehol aj prvý Mercedes-AMG #77 a pokračoval vo svojej jazde na čele závodu až do prvej hodiny, kedy prišli na rad zástavky v boxoch.

Po nich prišla nešťastná druhá hodina, v ktorej bol závod dva krát prerušený Safety Car-om. Začalo to kontaktom medzi Ferrari #26 Arise Racing GT a Mercedesom AMG #77 tímu Craft-Bamboo Racing. Mercedes Maxa Gotzeho skončil zahrabaný v štrku a tak bola potrebná asistencia traťových komisárov. Žltú fázu využil tím WRT na zastavenie v boxoch a po reštarte bol na prvých dvoch miestach. Druhé prerušenie prišlo po nehode McLarenu Artura GT4 #25, na ktorú doplatilo Audi R8 LMS Evo II #44 tímov Geyer Valmont Racing / Tigani Motorsport.

Po reštarte závodu sa na prvé miesto v celkovom poradí dostalo Porsche 911 Absolute Racing. Rýchle BMW tímu WRT boli zoradené za lídrom závodu. Po výjazde safety car-u zašli belgické BMW do boxov, čo bolo ďalšie šťastie pre oba tímy #32 a #48, ktoré sa dostali na druhé, resp. prvé miesto. Po polovici závodu prišlo k ďalšiemu prerušeniu závodu žltou fázou, keď Audi #183 tímu Jamec Racing / Team MPC skončilo v štrku. Po reštarte bol na prvom mieste A. Farfus #32 a druhý C.Weers #46, ktorý však porušil pravidlá pri žltej fáze a dostal tím #43 WRT 15 sekundovú penalizáciu. To pomohlo tímu Mercedes-AMG Team Craft-Bamboo Racing #77 a Max Gotz sa tak dostal na druhé miesto. V závode skočil Mercedes AMG tímu GMR #888 predčasne, keď skončil vo zvodidlách M. Martin.

Porsche 911 GT3 R tímu #911 Absolute Racinng zvádzalo hodinový súboj o tretie miesto s Ferrari #26 a napokon chyba jazdca Porsche, ktorý nezvládol poslednú zákrutu stálo žlto-čierne Porsche bronzovú priečku. Dve a pol hodiny pred koncom závodu jazdil na čele Kelvin van der Linde na BMW#32, druhý Mercedes-AMG #75 a tretie Ferrari #26.
Poslednú hodinu závodu sa začalo naplno bojovať o prvé a tretie miesto. Lucas Auer na Mercedese #77 sa 40 minút pred koncom držal na treťom mieste a za ním J. Gounon a R. Marciello. Ferrari #24 Chaz Mostert a BMW #32 Kelvin van der Linde zvádzali súboj o celkové prvé miesto. 35 minút pred koncom sa do čela závodu dostalo Ferrari #26, no na tím Aris Racing čakala zástavka v boxoch, čo znamenalo pokles na 6.miesto.

Kelvin van der Linde bol v cieli Meguiar´s Bathurst 12 Hour prvý a získal tak pre tím WRT víťazstvo. Posádka BMW M4 GT3 #32 Augusto Farfus / Sheldon van der Linde / Kelvin van der Linde bola najrýchlejšia a zaslúžene zvíťazila. Aj druhé miesto pre belgický tím WRT #46 Rafaele Marciello / Chris Weerts / Valentino Rossi a tretie miesto pre tím SunEnergy1 Racing #75 Kenny Habul / Jules Gounon / Luca Stolz.

foto – #ICGT
Por | # | Tím | Jazdci | Auto | Kat. | Kôl | Čas celkom |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 32 | Team WRT | A.Farfus / S.van der Linde / K.van der Linde | BMW M4 GT3 | PRO | 306 | 12:01:53.1350 |
2 | 46 | Team WRT | V.Rossi / C.Weerts / R.Marciello | BMW M4 GT3 | PRO | 306 | 12:02:03.3800 |
3 | 75 | 75 Express | K.Habul / J.Gounon / L.Stolz | Mercedes-AMG GT3 EVO | PRO | 306 | 12:02:04.4980 |
4 | 26 | Arise Racing GT | C.Mostert / W.Brown / D.Serra | Ferrari 296 GT3 | PRO | 306 | 12:02:57.0970 |
5 | 77 | Team Craft-Bamboo Racing | M.Gotz / L.Auer / J.Ojeda | Mercedes-AMG GT3 EVO | PRO | 306 | 12:03:21.0390 |
6 | 911 | Absolute Racing | A.Picariello / A.Guven / M.Campbell | Porsche 911 GT3 R | PRO | 306 | 12:03:35.2030 |
7 | 27 | Heart of Racing by SPS | R.Gunn / Z.Robichon / I.James | Mercedes-AMG GT3 EVO | PRO | 305 | 12:03:38.3790 |
8 | 36 | Arise Racing GT | J.Evans / E.Schutte / B.Schumacher / A.Rovera | Ferrari 296 GT3 | PAM | 303 | 12:01:53.7460 |
9 | 93 | Wall Racing | T.D’Alberto / B.Leitch / G.Denyer / A.Deitz | Lamborghini Huracán | SIL | 303 | 12:03:15.8760 |
10 | 91 | The Bend Motorsport Park | L.Heinrich / Y.Shahin / S.Shahin / M.Schuring | Porsche 911 GT3 R | PAM | 303 | 12:03:18.3430 |
11 | 9 | Hallmarc / Team MPC | L.Holdsworth / D.Fiore / M.Cini | Audi R8 LMS EVO II | BRO | 291 | 12:02:58.6860 |
12 | 47 | Supabarn Supermarkets | L.Youlden / D.Russell / T.Koundouris / J.Koundouris | Mercedes-AMG GT3 EVO | SIL | 283 | 12:02:23.8930 |
13 | 14 | Volante Rosso Motorsport | J.Day / M.Villagomez / J.Robotham | Aston Martin Vantage | SIL | 276 | 12:02:37.4330 |
14 | 24 | Method Motorsport | A.Levitt / J.Buchan / J.Santalucia | McLaren Artura GT4 | GT4 | 276 | 12:06:20.5270 |
15 | 50 | KTM Vantage Racing | D.Crampton / T.Harrison / G.Wood | KTM Xbow GT2 | I | 270 | 12:02:28.1630 |
16 | 19 | Nineteen Corporation | M.Griffith / A.Christodoulou / A.Christodoulou / D.Bilski | Mercedes-AMG GT4 | GT4 | 261 | 12:03:51.9930 |
17 | 44 | Geyer Valmont Racing | S.Andrews / M.Zalloua / S.Pires | Audi R8 LMS EVO II | PAM | 241 | 12:02:00.8790 |
18 | 888 | Mercedes-AMG Team GMR | M.Engel / M.Martin / M.Grenier | Mercedes-AMG GT3 EVO | PRO | 170 | 07:05:46.3790 |
19 | 183 | Jamec Racing / Team MPC | R.Feller / B.Feeney / L.Talbot | Audi R8 LMS EVO II | PRO | 164 | 06:43:20.0960 |
20 | 4 | Grove Racing | F.Schiller / B.Grove / S.Grove | Mercedes-AMG GT3 EVO | BRO | 53 | 02:18:40.3170 |
21 | 25 | Method Motorsport | R.Sorensen / T.Hayman | McLaren Artura GT4 | GT4 | 36 | 01:36:35.3980 |
22 | 222 | Scott Taylor Motorsport | C.Lowndes / T.Randle | Mercedes-AMG GT3 EVO | PRO | 35 | 01:27:42.9450 |