Mercedes-AMG analyzuje poruchovosť GT3 EVO v posledných závodoch

Mercedes-AMG GT3 EVO

foto: © Fabrizio Boldoni / DPPI – Mercedes AMG tímu Iron Lynx počas 24 hodín Le Mans 2025

Nemecká automobilka z Affalterbach-u analyzuje spoľahlivosť svojho závodného špeciálu GT3 EVO, počas najväčších júnových vytrvalostných závodov v Le Mans, Nürburgring a Spa.

V Le Mans sa neočakávalo, že Mercedes-AMG GT3 EVO bude patriť k najrýchlejším automobilom v triede LMGT3, keďže ide o debut v šampionáte FIA WEC avšak počítalo sa s overenými závodmi na Nürburgringu a v Spa.

Mercedesu však chýbala spoľahlivosť, okrem toho, že prišlo k viacero nešťastných kontaktov, ktoré sa tiež podpísali pod neúčasť na pódiách v Nemecku a Belgicku.

„Realisticky sme mohli skončiť na pódiu na Nürburgringu a v Spa-Francorchamps,“ povedal Christoph Sagemüller, šéf Mercedes-AMG Motorsport. „Bohužiaľ, to sa nám nepodarilo. Samozrejme, v 24-hodinových pretekoch vždy potrebujete trochu šťastia. Tentoraz sme však mali mieru zlyhaní, akú sme v predchádzajúcich rokoch nezažili, a to aj z nešťastných a nevyhnutných príčin. Momentálne vykonávame záverečné analýzy a niektoré problémy sme už vyriešili. To však nemení výsledok.“

„Som si istý, že sa môžeme spoľahnúť na konkurencieschopnosť našich produktov v celom sortimente, na všetkých platformách a vo všetkých sériách. Dokazujeme to týždeň čo týždeň na širokej škále pretekárskych okruhov po celom svete.“ dodal Sagemüller.

Júnové výkony by nemali zatieniť predchádzajúce úspechy AMG. S Lucasom Auerom vedieme šampionát DTM, ale Maro Engel a Jules Gounon sú tiež na dobrej pozícii. Pravidelne bodujeme v GT World Challenge Europe, kde sme tiež na čele. A v IMSA momentálne vedieme vo všetkých troch klasifikáciách.

Sagemüller povedal, že Mercedes-AMG si stanovil jasné ciele, ktoré majú priniesť titul v sérii DTM, obhajoba titulov v IMSA a Intercontinental GT Challenge.