
foto: © Fabrizio Boldoni / DPPI – Mercedes AMG tímu Iron Lynx počas 24 hodín Le Mans 2025
Nemecká automobilka z Affalterbach-u analyzuje spoľahlivosť svojho závodného špeciálu GT3 EVO, počas najväčších júnových vytrvalostných závodov v Le Mans, Nürburgring a Spa.
V Le Mans sa neočakávalo, že Mercedes-AMG GT3 EVO bude patriť k najrýchlejším automobilom v triede LMGT3, keďže ide o debut v šampionáte FIA WEC avšak počítalo sa s overenými závodmi na Nürburgringu a v Spa.
Mercedesu však chýbala spoľahlivosť, okrem toho, že prišlo k viacero nešťastných kontaktov, ktoré sa tiež podpísali pod neúčasť na pódiách v Nemecku a Belgicku.
„Realisticky sme mohli skončiť na pódiu na Nürburgringu a v Spa-Francorchamps,“ povedal Christoph Sagemüller, šéf Mercedes-AMG Motorsport. „Bohužiaľ, to sa nám nepodarilo. Samozrejme, v 24-hodinových pretekoch vždy potrebujete trochu šťastia. Tentoraz sme však mali mieru zlyhaní, akú sme v predchádzajúcich rokoch nezažili, a to aj z nešťastných a nevyhnutných príčin. Momentálne vykonávame záverečné analýzy a niektoré problémy sme už vyriešili. To však nemení výsledok.“
„Som si istý, že sa môžeme spoľahnúť na konkurencieschopnosť našich produktov v celom sortimente, na všetkých platformách a vo všetkých sériách. Dokazujeme to týždeň čo týždeň na širokej škále pretekárskych okruhov po celom svete.“ dodal Sagemüller.
Júnové výkony by nemali zatieniť predchádzajúce úspechy AMG. „S Lucasom Auerom vedieme šampionát DTM, ale Maro Engel a Jules Gounon sú tiež na dobrej pozícii. Pravidelne bodujeme v GT World Challenge Europe, kde sme tiež na čele. A v IMSA momentálne vedieme vo všetkých troch klasifikáciách.„
Sagemüller povedal, že Mercedes-AMG si stanovil jasné ciele, ktoré majú priniesť titul v sérii DTM, obhajoba titulov v IMSA a Intercontinental GT Challenge.