
foto: © Julien Delfosse / DPPI
Mercedes-AMG tento rok vstúpil do šampionátu Majstrovstiev sveta vytrvalostných závodov FIA (LMGT3) a tak bolo jasné, že sa vracia aj do Le Mans. Uvažuje nemecká automobilka o vstupe do najvyššej triedy Hypercar?
Podľa šéfa tímu Mercedes-AMG F1 – Toto Wolffa nie a uviedol prečo : „Nepáči sa nám BoP. Nechceme, aby niekto monitoroval váš výkon, spotrebu, hmotnosť ani schopnosti vašich vodičov“.
Vyváženie výkonu medzi výrobcami nie je niečo, čo by Toto Wolffa lákalo. „Vývoj najrýchlejšieho auta vás stojí toľko peňazí, času a energie. Potom dostanete 10 kilogramový hmotnostný handicap. Ja chcem postaviť najrýchlejšie auto. Stačí si stanoviť finančný strop, ktorý nemôžete prekročiť. Takže nemôžete minúť viac ako X, 30/40 miliónov eur. S touto sumou si robíte, čo chcete, v rámci platných pravidiel. Nikto by počas zimných testov alebo kvalifikácie nemusel blafovať. Je to čisto pretekanie. Ak by to tak bolo, mohli by sme sa pozrieť na program. V súčasnosti, vzhľadom na BoP, ktorý umožňuje funkcionárom posúdiť, že ste príliš rýchli, pridajú vám 10 kg a potom ich na druhý deň odoberú, nie je pre nás“.
Tímy FIA WEC sa k téme BoP nemôžu vyjadrovať a ani ju kritizovať, inak by tím dostal pokutu. Toto Wolf ale môže vyjadriť svoj názor bez toho, aby ho niekto pokarhal.

foto: © Julien Delfosse / DPPI
„Som súťaživý“, zdôraznil Wolff. „Le Mans sú jedny z najväčších pretekov. Samozrejme, je tu Formula 1. Ale potom je tu 24 hodín Le Mans a Indy 500. Pre tých ktorí vedia viac, je tu aj 24 hodín Nürburgring. Keď sa v ten istý deň nekoná F1, môžem si večer pozrieť 24 hodín Le Mans naživo a sledovať jazdcov, ktorých poznám.“
Toto Wolff vie, o čom hovorí, keď spomína 24 hodinový závod na Nürburgringu, keďže v roku 2004 bol účastníkom na BMW M3.