
foto: © Javier Jimenez / DPPI
Loïc Duval úradoval v prvom tréningu a v druhom ho nahradil tímový kolega v tíme Peugeot Sport Mikkel Jensen. Úvodný testovací deň patrí prekvapivo francúzskemu tímu Peugeot.
Prvý voľný tréning sa už uskutočnil na trati Fudži – a prineisol veľmi nezvyčajný výsledok. Peugeot a Aston Martin boli najrýchlejší poli 18. hyperáut. Jedným z dôvodov je určite to, že obe značky majú najmenšiu hmotnosť (1030 kg) a najväčší výkon (520 kW). Pre porovnanie, víťaz Le Mans tím Ferrari štartuje s 1069 kg a 480 kW.
Najrýchlejší čas dosiahol Loïc Duval, ktorý sa delí o Peugeot 9X8 s Maltheom Jakobsenom a Stoffelom Vandoornom. Duval dosiahol čas 1:30,152 minúty. V druhej jazde 9X8 zajazdil Jean-Éric Vergne, ktorý súťaží po boku Mikkela Jensena a Paula di Restu, čas 1:30,610 minúty, čo je o 0,458 sekundy menej.
Aston Martin obsadil v prvom voľnom tréningu tretie a štvrté miesto. Valkyrie Alexa Riberasa a Marca Soerensena zaostávala o 0,480 sekundy. V sesterskom aute Tom Gamble a Harry Tincknell zaostávali o 0,614 sekundy.
Prvú päťku uzavrelo továrenské Porsche 963 Juliena Andlauera a Mathieua Jamineta. Najrýchlejší čas v triede LMGT3 dosiahol Lexus RC F LMGT3 Bena Barnicoata, Finna Gehrsitza a Arnolda Robina s časom 1:41,257 minúty.
Prvý deň tréningu pre FIA WEC počas siedmeho pretekárskeho víkendu roku 2025 na Fuji sa skončil. A rovnako ako v prvom voľnom tréningu, aj v druhom tréningu bol najrýchlejší prototyp Peugeot 9X8. Tentoraz to bol 9X8 zložený z Mikkela Jensena, Paula di Restu a Jeana-Érica Vergneho, pričom Jensen zajazdil na 4,563 kilometra dlhej asfaltovej trati čas 1:29,495 minúty. Dán tak zároveň zajazdil najrýchlejší čas dňa.
Druhé miesto v druhom voľnom tréningu obsadilo Porsche 963 Juliena Andlauera a Mathieua Jamineta, ktorí zaostávali len o 0,017 sekundy. Jaminet tento víkend nahradí Michaela Christensena. Tesne za ním nasledoval Aston Martin Valkyrie Alexa Riberasa a Marca Soerensena, ktorí zaostávali o 0,064 sekundy.
Brendon Hartley, Ryo Hirakawa a Sébastien Buemi skončili na štvrtom mieste na v Toyote GR010 Hybrid, s odstupom 0,361 sekundy. Prvú päťku uzavrelo vozidlo Alpine A424, ktoré tvorili Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg a Charles Milesi. To znamená, že prvých päť pozícií obsadili vozidlá piatich značiek.
V triede LMGT3 viedol Lexus RC F LMGT3 v zložení José María López, Clemens Schmid a Petru Umbrarescu s časom 1:41,431 minúty.
FIA WEC | Japonsko, Fudži – výsledky 1. tréning / 2. tréning