Prototyp H24EVO prechádza na kvapalný vodík

Automobile Club de l’Ouest (ACO) zahájil vývoj vodíkového prototypu v roku 2023 a plnohodnotný model sme mohli vidieť na minuloročných pretekoch 24 hodín Le Mans. Prototyp H24EVO mal mať v sebe zabudované dve nádrže, ktoré by mali uskladniť 7,8kg vodíka pri tlaku 700 barov na napájanie 300kW palivového článku.

Tento týždeň, na výstave Hyvolution Paris prezradil spolupromotér majstrovstiev sveta FIA WEC, že prototyp bude počas vývoja používať tekutý vodík. To umožní v nádržiach uskladniť 11 až 14 kg, čo zvýši dojazd aspoň na 40 minút. Pôvodne sa dojazd odhadoval na 25 až 30 minút.

Na skladovanie kvapalného vodíka je potrebná teplota -253 stupňov C. Je potrebné aby systém odparovania a výmeny tepla bol kompatibilný s palivovým článkom od spoločnosti Symbio. Hmotnosť prototypu by mala zostať na úrovni 1300 kg, no zvýši sa maximálna rýchlosť na 340 km/h.

Skúšobné testovanie elektromotora H24EVO s výkonom 650kW (872 k) je naplánované na október 2025 a vo februári 2026 bude zostavený kompletný prototyp. Prvý test na trati sa má uskutočniť v apríli 2026.

foto – MissionH24