
foto: © Julien Delfosse / DPPI
Úspešná kvalifikácia pre Cadillac Hertz Team Jotta v Hypercar a rovnako pre Racing Spirit of Léman v triede LMGT3.
„Pneumatiky sú kľúčové,“ povedal najrýchlejší muž kvalifikácie Alex Lynn. „Celý víkend sme tvrdo pracovali na našom kvalifikačnom kole ale aj na zahrievacom kole, aby sme sa uistili, že auto je v správnom stave na dosiahnutie požadovaného výsledku.“
„Včera som z auta nemal dobrý pocit. Niektoré iné značky sa mi zdali veľmi rýchle a myslím si, že sme sa museli trochu vrátiť k nastaveniu autu, ktoré sme poznali z predchádzajúcej kvalifikácie. Myslím si, že v tréningoch sme na aute urobili veľké vylepšenia, ale v kvalifikácii sme sa vrátili k nastaveniu auta podľa São Paulo. Dnes ráno, v treťom voľnom tréningu, som mal oveľa lepší pocit a bol som sebavedomejší.“
Earl Bamber sa domnieva, že trio Sébastien Bourdais a Jenson Button v aute s číslom #38 pokračuje v napredovaní správnym smerom. „V Austine sa nám po štarte zozadu podarilo dostať pomerne blízko k popredným pozíciám, takže si myslím, že tu môžeme uspieť,“ povedal Bamber. „Cadillac bol minulý rok rýchly a myslím si, že budeme rýchli znova. Myslím si, že kľúčové bude zostať v čistom vzduchu a dobre zvládnuť degradáciu pneumatík. Máme dobré znalosti, dnes večer urobíme nejaké úpravy a uvidíme, ako to pôjde.“
Marco Sørensen, ktorý dosiahol najlepší kvalifikačný výkon s vozidlom Aston Martin Valkyrie v pretekoch WEC, môže prejaviť svoju spokojnosť po tom, čo dominoval v kvalifikácii pred Hyperpole, pričom vozidlo LMH stále počíta s veľmi priaznivým BoP.
„Prvým cieľom bolo dostať sa do Hyperpole,“ povedal Sørensen. „Keď sme sa kvalifikovali, pomyslel som si: ‚Naozaj chcem pole position. Bol som trochu sklamaný, keď som skončil tretí. Ak sa nám teraz podarí dať všetko dokopy na preteky, vyvinúť správnu stratégiu, zvoliť správne pneumatiky, mali by sme dosiahnuť dobrý výsledok. Všetko sa v posledných troch pretekoch postupne zlepšovalo a dosiahli sme dobrý pokrok. Teraz sme na čele a nemusíme sa snažiť získať veľa času, aby sme sa dostali dopredu. Ak porovnáte našu pozíciu v Katare s tým, kde sme dnes, je to neuveriteľné a to je vďaka obrovskému množstvu práce, ktorú tím odviedol, a pokroku, ktorý auto dosiahlo.“
V Hyperpole LMGT3 boli súboje oveľa tesnejšie, prvé tri vozidlá delil rozdiel 0,32 sekundy. Nakoniec najrýchlejší čas dosiahol Eduardo Barrichello na Aston Martin Vantage LMGT3 tímu Racing Spirit of Léman.
„Tony (Anthony McIntosh) odviedol skvelú prácu, aby nás kvalifikoval do Hyperpole, a ja som bol tiež rád, že sme zajazdili dobré kolo,“ povedal syn Rubensa Barrichella. „V maximálnej rýchlosti sme trochu zaostávali, takže sme museli byť v Hyperpole taktizovať. Auto č. #27 bolo také láskavé, že s nami spolupracovalo a dodalo nám impulz. Je to perfektne, s dvoma Aston Martinmi v prvej štvorke! Zajtra si myslím, že máme silné auto, Tony bol skvelý, ja som urobil svoju časť a Val je vždy na to pripravený, takže som si istý, že môžeme bojovať o dobrý výsledok.“