
foto: © Asian Le Mans Series
V Sepangu sa na štart úvodného podujatia sezóny Ázijskej série Le Mans 2025/2026 postaví o 15 % viacej účastníkov ako v minulom roku. 16 prototypov LMP2, 10 prototypov LMP3 a neuveriteľných 28 automobilov LMGT3. Medzi prihlásenými nechýba ARC Bratislava a Bretton Racing
V piatok 28. novembra bola predstavený štartovacia listina Ázijskej série Le Mans pre nastávajúcu sezónu 2025/2026, ktorý odštartuje 13. decembra v Malajzii. Na okruhu v Sepangu sa v úvodnom podujatí odjazdia dva 4-hodinové závody (sobota a nedeľa).
Až šestnásť vozidiel bude súťažiť o celkové ocenenia v tejto sezóne, čo je najväčšie zhromaždenie vozidiel LMP2 v histórii Ázijskej série Le Mans. Okrem toho, že tímy budú bojovať o titul šampiónov ALMS LMP2 2025/26, budú sa tiež usilovať o prestížnu automatickú pozvánku na 24 hodín Le Mans 2026.
Najviac sa slovenský fanúšikovia tešia na hviezdne zloženie v tíme ARC Bratislava. Miro Konôpka sa o žltý prototyp podelí s Yannom Ehlacherom a Matthieuom Vaxiviereom. Úradujúci šampión LMP3, český tím Bretton Racing, nasadí úplne novú posádku jazdcov : Jacek Zielonka, Lenny Ried a Lucas Fluxa. Jazdcov Bretton Racingu Vám podobnejšie predstavím v ďalšom článku.
Úradujúci šampióni LMP2, tím Algarve Pro Racing, nasadia dva prototypy Oreca 07-Gibson. K šampiónovi LMP2 jazdcov z roku 2025, Michaelovi Jensenovi, sa v tíme Oreca s číslom #25 pripojí víťaz 24 hodín Le Mans v triede LMP2 Tom Dillmann a nováčikovia LMP2, Enzo Trulli, syn bývalého víťaza F1 Jarna Trulliho.
Šampión jazdcov z roku 2023/24, George Kurtz, sa tento rok opäť pripojí k štartovému roštu ALMS a jeho partnermi budú dvojnásobný šampión ALMS Malthe Jakobsen a štvornásobný šampión European Le Mans Series Louis Deletraz, v tíme CowdStrike Racing by APR.
Do ALMS sa vracia tím United Autosports a nasadí dva prototypy Oreca 07. Ku kvalifikačnému esu Giorgiovi Rodovi sa v aute číslo #5 pripoja Gregoire Saucy a továrenský jazdec Peugeotu Mikkel Jensen. Phil Fayer, Ben Hanley a Paul Di Resta budú pretekať s autom číslo #6.
Šampióni LMP2 z roku 2023, DKR Engineering, nasadia jedno auto. Austrálčan Griffin Peebles prechádza do LMP2 spolu s Alexandrom Mattschullom a veľmi skúseným Mathiasom Becheom.
Šampióni ALMS LMP2 z roku 2022, Nielsen Racing, tiež nasadia jedno auto Oreca 07 – Gibson. Turecký jazdec Cem Bolukbasi sa vracia do ALMS spolu s Kritonom Lentoudisom a Alexom Quinnom.
Proton Competition nasadí dve posádky. Jonas Ried sa bude deliť o riadenie auta číslo #22 s kolegami z Nemecka Felipem Laserom. Prototyp číslo #88 bude riadiť dvojica otca a syna Horst Felbermayr Jr. a Horst Felix Felbermayr, ku ktorým sa pridá španielsky jazdec Lorenzo Fluxa.
Úradujúci šampióni LMP3 Jens Reno Moller a Theo Jensen prechádzajú do LMP2 s tímom High Class Racing, tretie miesto jazdca obsadí Američan Gustavo Menezes v kategórii Oreca s číslom #49.
Cetilar Racing nasadí jedno auto, Roberto Lacorte bude pretekať po boku víťaza 24 hodín Le Mans a továrenského jazdca Ferrari Antonia Fuoca a úradujúceho šampióna ELMS LMP2 Charlesa Milesiho.
Ponos Racing sa pripojí k štartovému roštu ALMS a stane sa prvým čisto japonským zložením jazdcov LMP2 s Yorikatsu Tsujiko, Kei Cozzolino a Marino Sato.
Víťazi pretekov ALMS RD Limited sa vracajú s ďalšou sezónou. Prototyp Oreca-Gibson s číslom #30 je pripravené pre rovnaké trio jazdcov, ktorí vyhrali v Sepangu pred 12 mesiacmi – Fred Poordad, James Allen a Tristan Vautier.
ALMS | zoznam prihlásených
2025_alms_entry