Porsche Penske Motorsport #7 zvíťazilo závod Rolex 24 v Daytone

26.1.2025 / 20:08 – Záverečná dráma závodu Rolex 24 odštartovala hodinu pred koncom závodu, vďaka zlomenému zaveseniu zadného kolesa na Lamborghini #45 tímu Wayne Taytlor Racing. Ešte pred „žltou fázou“ sa zdalo, že BMW #24 má pri brzdení technický problém, keď hypercar BMW začal poskakovať a dokonca vyšiel mimo trať pri brzdení do prvej zákruty. Dvojica Porsche #6 a #7, BMW #24 a Acura #60 navštívila počas žltej fázy svojich mechanikov aby sa pripravili na záverečný 40 minútový šprint. Hneď po reštarte závodu sa na čele udržali obe autá Porsche, no na aute BMW #24 sa začali prejavovať technické problémy a v ďalšom kole bolo o osude bavorskej značky rozhodnuté, keďže M-kový Hybrid V8 musel predčasne vzdať súboj o víťazstvo.

Acura ARX-06 #60 neskladala zbrane a Tom Blomqvist sa držal dvojice Porsche. Do čela závodu sa dostal Felipe Nasr na Porsche #7 a Porsche číslo #6, Matt Cambell, musel brániť druhé miesto pred Acurou Toma Blomqvista. To sa ale jazdcovi Porsche #6 nepodarilo a záverečnom súboji, sa na striebornú pozíciu dostala „domáca“ Acura #60.

Víťazom 63. ročníka Rolex 24 v Daytone sa stal tím Porsche Penske Motorsport #7 s jazdeckou trojicou : Felipe Nasr / Nick Tandy / Laurens Vanthoor.

Kategória LMP2 sa v roku 2025 dá označiť za prekliatu, keďže tímy, ktoré boli počas závodu na prvom mieste postihli technické problémy, nehody alebo penalizácie – United Autosports #2 skončilo v závode po nehode, Inter Europol Competition #43 zradila prevodovka. AF Corse #88 patrilo medzi favoritov závodu, no prototyp Oreca 07 zostal stáť na trati 2 hodiny pred koncom závodu. Nehoda tímu CrowdStrike Racing #04, ktoré sa minimálne polovicu závodu držalo v top3 no a napokon AO Racing #99, ktorý skončil u svojich mechanikov s technickým problémom na batérii. Po všetkých týchto vypadnutiach dostal šancu na víťazstvo Tower Motororsports #8 a ten to využil. Jazdecké zloženie John Farano / Sebastián Álvarez / Sébastian Bourdais / Job Van Uitert sa stalo víťazom kategórie LMP2.

Kategóriu PRO v gt-čkovej kategórii poškvrnili machinácie tímu Paull Miller Racing, keď sa zámerne snažili spomaliť tím Corvette #4 Tommyho Milnera a vznikla s toho akurát fraška v podaní Augusta Farfusa a Connora de Phillippiho. Tento príbeh vyvrcholil v samotnom závere, keď Corvette #4 nabúrala do BMW #1 a obaja nezískali umiestnenie na stupni víťazov.

Víťazom kategórie GTD PRO sa stal Ford Mustang GT3 tímu Ford Multimatic Motorsports #65 s jazdeckým triom Christopher Mies / Frédéric Vervish / Dennis Olsen.

Od začiatku závodu sa v medzi najlepšími tímami v kategórii GTD držalo Porsche 911 GT3 R tímu Wright Motorsports a Mercedes-AMG GT3 tímu Winward Racing. Aj keď sa zdalo, že Lamborghini Huracán GT3 Evo II tímu Wayne Taylor Racing #45, alebo 7 tímov Ferrari 296 GT3 budú útočiť na celkové víťazstvo, to si na koniec vybojoval nenápadný ale vyrovnaný tím AWA #13 na Corvette Z06 GT3.R posádky – Orey Fidani / Matthew Bell / Lars Kern / Marvin Kirchhofer.

Rolex 24 Daytona 2025 – výsledky

[table “6” not found /]

26.1.2025 / 17:30 – dve hodiny do konca závodu, na čele dominantné Porsche. Kevin Estre na Porsche #6 a Nick Tandy Porsche #963 vedú hypercar 963 do cieľa závodu. Tretí Philipp Eng v BMW M Hybrid V8 #24 stráca na nemeckého konkurenta 19 sekúnd. Tím Acura Meyer Shank Racing #60 už stráca viac ako minútu na TOP 3 a zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by Colin Braun, pilot Acury, jazdil rýchlejšie časy ako nemecké autá na čele. Mimo hru sú pravdepodobne tímy Porsche #85 – JDC Miller MotoroSports, Cadillac #10 Wayne Taylor Racing a BMW M Team RLL #25. Stále však zostávajú dve hodiny a stať sa môže čokoľvek, preto šancu má každý tím, ktorý je na trati.

V kategórii LMP2 mal smolu tím AF Corse #88, ktorý bol na čele poradia. Technické problémy AF Corse posunuli na prvé miesto opäť tím AO Racing #99, ktorému bolo prvenstvo odobraté penalizáciou, za nedodržanie pravidiel pri reštarte závodu. Druhé miesto pre United Autosport #22 a tretie pre Tower Motorsports #8.

Veľmi zaujímavý súboj nastal v GTD PRO, medzi BMW a Corvette. Tommy Milner jazdiaci v Corvette #4 jazdil na prvom mieste. Connor de Phillippi na BMW #1 sa približoval ku Corvette #4, no predbehnúť ju nedokázal. Milner dobehol BMW #46 Augusta Farfusa, ktorý však jazdil o kolo pozadu a mal tak nechať predbehnúť rýchlejších jazdcov. Obe BMW však patria pod jeden tím Paul Miller Racing a tak sa Farfus rozhodol, že pomôže de Phillippimu a bude Corvette brzdiť. Ani tak však BMW#1 nedokázalo žltý Chevrolet predbehnúť a po Farfusovom zablokovaní prišlo ku kontaktu medzi Corvette #4 a BMW #1. Farfus dostal od Milnera pekný pozdrav a od vedenia pretekov penalizáciu.

Milnerov odkaz Farfusovi …


26.1.2025 / 15:40 – Porsche, Acura, BWM alebo Cadillac? Jedna zo štyroch značiek sa o 4 hodiny stane víťazom Rolex 24 v Daytone. Počas rána bol závod niekoľko krát prerušený, keďže pre mechanické poruchy zostali autá odstavené na trati a bolo potrebné ich odtiahnuť do boxov, poprípade odstrániť úlomky / pneumatiky z trate. Corvette #36 tímu DXDT Racing sa vznietil motor a prototyp Oreca 07 tímu Inter Europol Racing #43 zostal na trati pre poruchu prevodovky. Posledné prerušenie prišlo po nehode lídra LMP2 #04 CrowdStrike Racing, za volantom sedel Colton Herta, ktorý poškodil prototyp Oreca, ktorý musel na opravu k mechanikom.

Rozdiely na prvých miestach sú minimálne, čomu prispievajú výjazdy Safety Caru a takzvanej „žltej fázy“, počas ktorej sa všetky štyri kategórie zoradia a tak získaný náskok pred súperom sa okamžite maže. Reštarty závodu bývajú veľmi zaujímavé, keďže „prvá zákruta je veľmi tesná a šmykľavá“.


26.1.2025 / 7:40 – Polovicu závodu Rolex 24 v Daytone máme za sebou. Aktuálne na americkej Floride panuje noc, no tempo závodu to neovplyvňuje. Felipe Nasr je na svojom Porsche 963 #7 na čele závodu, pred svojim tímovým kolegom Mattom Campbellom #6. Legenda Scott Dixon na Acure ARX-06 #60 jazdí na treťom mieste. Acura má v závode už iba jedno zastúpenie, práve číslom #60. Cadillac stratil v prvej polovici závodu tri autá, zostalo iba jedno #10, v ktorom sedí Will Stevens na štvrtom mieste. Za volant BMW M Hybrid V8 #24 usadol Kevin Magnusen. Druhé BMW #25 jazdí na 7. mieste aktuálne jazdí Robin Frijns.

Antonio Felix da Costa v tíme Inter Europol Competition #43 je lídrom kategórie LMP2. Od začiatku závodu sa na čelo kategórie dostalo niekoľko tímov, poradie sa aj naďalej mení. Po dvanástich hodinách jazdí na druhom mieste Sebastián Álvarez v tíme #8 Tower Motorsports. Tretie miesto pre United Autosports #22 za volantom sedí Rasmus Lindh.

Viac ako 30 sekúnd ma náskok v kategórii GTD PRO Niel Verhagen v BMW M4 GT3 EVO #1. Zelené Porsche 911 tímu AO Racing #77 je druhé, no iba po sekunde sú v strate dva Mustangy 65# a 64#. Fordy jazdia vyrovnane a dokonca viac krát boli na čele kategórie.

Po prvý krát v závode je v kategórii GTD na čele auto Ferrari. Inception Racing #70 na čele má za sebou veľmi rýchle Porsche 911 #120 tímu Wright Motorsports, ktorého posádka sa od začiatku drží na špici GTD.


24 hodinový v Daytone prebiehal od štartu bez väčších nehôd a žlté fázy boli vyhlásené po poruchách, kedy zostalo stáť auto na trati. Po štvrtom reštarte bezpečnostného vozidla, po ôsmych hodinách závodu, prišlo k nehode pri ktorej havarovalo 7 áut. Louis Deletraz na Cadillacu #40 skončil v bariére na začiatku druhej zákruty, odraz ho vrátil na trať rovno do cesty Nicka Boullea United Motorsports #2 a auta Pratt Miller Motorsport #73. Na nehodu doplatil aj Sébastien Bourdais #8 Tower Motorosports, ďalej Lamborghini #9 tímu Pfaff Motorsports a #48 BMW tímu Paul Miller Motorsports. Do nehody sa zaplietlo aj Porsche 911 GT3 tímu AO Racing #77, no v závode pokračuje ďalej.

Delatraz, Boulle, Cumming, Hesse a Pepper boli po incidente prevezení do zdravotníckeho centra na vyšetrenie, no našťastie boli všetci prepustený bez ujmy na zdraví.

Počas žltej fázy tímy využívajú zastávky v boxoch, čím sa menia stratégie a samozrejme aj poradie. To je na konci každého reštartu zoradené podľa kategórií a štartuje sa prakticky od znovu.

Po desiatich hodinách nepokračuje 13 tímov, po nehodách alebo technických problémoch.

Foto / Video – imsa.com, bmw

Rolex 24 v Daytone 2025 – komentár