
foto: © GTWC | SRO
Augusto Farfus, Jesse Krohn a Raffaele Marciello na BMW M4 GT3 EVO tímu ROWE Racing sa stali víťazmi vytrvalostného závodu GT World Challenge Europe v Nemecku. Pre domácu značku je to prvý úspech v šampionáte na okruhu Nürburgring.
BMW #98, ktoré šoféroval Augusto Farfus, štartovalo z pole position a začiatku dominovalo v úvodných fázach pretekov pred Ayhançanom Güvenom, ktorý sa v prvej jazde s Porsche 911 GT3 R #22 – Schumacher CLRT posunul na druhé miesto.
Tím Hansa-Petera Naundorfa však stratil kontrolu nad pretekmi už počas prvých zastávok v boxoch, čo narušilo celý priebeh. Tím Comtoyou Racing totiž zastavil Aston Martin #7 o niečo skôr ako jeho súperi a s Mattiom Drudim predviedli skvelý ťah. Mattia Drudi predbehol Jesseho Krohna v BMW #98 pri výjazde z boxov a prevzal kontrolu nad pretekmi.
Pred ďalšími zástavkami v boxoch bolo poradie na čele – Aston Martin #7 tímu Comtoyou Racing, Ferrari #51 tímu AF Corse-Francorchamps Motors, Porsche #22 tímu Schumacher CLRT, Lamborghini Huracan GT3 EVO2 #63 tímu GRT a BMW #32 tímu Team WRT. Ešte pred tým však prišlo ku kolízii medzi Audi #99 tímu Tresor Attempto Racing a Ferrari #74 tímu Kessel Racing, čo spôsobilo neutralizáciu safety carom, keďže bolo potrebné odstrániť z trate Ferrari #74 tímu Kessel Racing.
Vozidlá BMW #98 tímu ROWE Racing, Mercedes-AMG tímu Mann Filter Mercedes #48, Ford Performance Ford Mustang GT3 #64 tímu HRT a Porsche #96 tímu Rutronik Racing zašli do boxov počas žltej fázy.
Po komletných zastávkach viedol Raffaele Marciello pred Lucasom Auerom, Thomasom Drouetom a Patricom Niederhauserom. Aston Martin #7 bol odsunutý na 6. miesto za Césara Gazeaua, vedúceho v Silver Cupe.
Marciello prekročil cieľovú čiaru ako víťaz pred Lucasom Auerom, tímovým kolegom Mara Engela a Mattea Cairoliho, ktorý umiestnil Mercedes-AMG #48 na druhom mieste. Dlho sa verilo, že Ford získa svoje prvé pódium vo vytrvalostnom pohári, ale vozidlo #64 – HRT zložené z Thomasa Droueta, Janna Mardenborougha a Arjuna Mainiho bolo časovo penalizované, za priestupok v režime Full Course Yellow.
Nakoniec to bol Patric Niederhauser, spolu so Svenom Müllerom a Alessiom Picariellom, ktorí skončili na 3. mieste s vozidlom Porsche #96 – Rutronik Racing.

foto: © GTWC | SRO – Verstappen.com Racing – Aston Martin Vantage GT3 EVO
V Gold Cup-e si víťazstvo a titul pripísali Harry King, Chris Lulham a Thierry Vermeulen s vozidlom Aston Martin #33 – Verstappen.com racing. Na stupni víťazov sa umiestnili Jens Klingmann – Al Faisal Al Zubair – Ben Tuck v tíme Al Manar Racing by WRT a Arthur Rougier – Simon Gachet – James Kell v tíme CSA Racing.

foto: © GTWC | SRO – Boutsen VDS – Mercedes-AMG GT3 EVO
McLaren #188 tímu Garage 59 Guilhermeho Oliveiru, Toma Fleminga a Jamesa Baldwina prekročil cieľovú čiaru ako víťaz Silver Cup-u, 25 sekundová penaliácia nakoniec zaručila víťazstvo Césarovi Gazeauovi, Aurélienovi Panisovi a Lorisovi Cabirouovi v tíme Boutsen VDS. Na treťom miesto skončilo BMW #42 – Century Motorsport, ktoré tvorili Mex Jansen – Will Moore – Jarrod Waberski.

foto: © GTWC | SRO – 2Seas Motorsport – Mercedes-AMG GT3 EVO
V Bronz Cup-e zvíťazili Ben Barnicoat, Charles Dawson a Tom Lebbon v aute Mercedes-AMG #222 tímu 2 Seas Motorsport.
GT WORLD CHALLENGE EUROPE | Endurance Cup, Nürburgring – výsledky závodu
gtwc_nur_r