
Orechová Potôň, 22. apríl 2025 – Pretekárske Porsche vždy láka rovnako pretekárov a divákov. Kto by si nechcel vyskúšať jazdu v ostrom okruhovom 911 GT3 Cup? Práve seriál Porsche Sprint Challenge Central Europe (PSCCE) je tým pravým pre publikum a hlavne pretekárov – džentlmenov. Po roku opäť na SLOVAKIA RINGU už tento víkend 24.-26. apríla.


PSCCE je klubový pretekársky seriál z dielne rakúskeho tímu Lechner Racing, ktorý už roky zbiera úspechy a tituly aj v známom Porsche Supercupe pri pretekoch Formuly 1. V našom stredoeurópskom seriáli súťažia džentlmeni na pohárových Porsche 911 GT3 Cup. Víkend zahŕňa šprintové aj vytrvalostné preteky.
Čím je PSCCE zaujímavý?
● Rovnaké stroje: všetci jazdci používajú rovnaký model Porsche 911 GT3 Cup – s rovnakými autami je tak dôraz na skutočné jazdecké schopnosti.
● Kombinácia pretekov: seriál ponúka mix šprintových a vytrvalostných pretekov, čo testuje rôzne aspekty jazdeckých zručností a tímovej stratégie.
● Prístupnosť pre divákov: vstup na podujatie je bezplatný, s otvorenými tribúnami A a B a prístupom do paddocku.
● Regionálne zameranie: preteky sa konajú na známych okruhoch v strednej Európe, ako sú Slovakia Ring, Red Bull Ring, Tor Poznaň, Balaton Park a Automotodrom Brno.
PSCCE predstavuje atraktívnu platformu pre jazdcov a fanúšikov, ktorí hľadajú kvalitné preteky s dôrazom na rovnosť podmienok. V neposlednom rade sú to hlavne vozidlá značky Porsche, ktoré rozochvejú atmosféru na každom okruhu.


Technické údaje – Porsche 911 GT3 Cup (992)
Motor:
● Typ: Šesťvalcový plochý motor (boxer)
● Objem: 3,996 cm³ (4.0 l)
● Výkon: cca 510 koní (375 kW) pri 8 400 ot./min
● Krútiaci moment: cca 470 Nm
Prevodovka:
● Typ: 6-stupňová sekvenčná prevodovka
● Ovládanie: Pádlami pod volantom
Podvozok a karoséria:
● Pohon: Zadný (RWD)
● Karoséria: Hliníkový a oceľový rám s výrazným použitím karbónu
● Zavesenie: Pretekárske nastaviteľné zavesenie (McPherson vpredu, multilink vzadu)
● Brzdy: Oceľové brzdové kotúče – predné 6-piestikové strmene, zadné 4-piestikové
Rozmery a hmotnosť:
● Hmotnosť: cca 1 260 kg
● Dĺžka: 4 585 mm
● Šírka: 1 902 mm
● Rázvor: 2 459 mm
Pneumatiky:
● Sliky od Michelin – špeciálne vyvinuté pre Cup


Zaujímavosti:
● Auto nemá ABS ani trakčnú kontrolu – čisto pretekársky zážitok.
● Aerodynamika bola vylepšená oproti predchádzajúcej generácii (991.2), vrátane masívneho zadného krídla.
● Je to najpredávanejšie pretekárske auto na svete – vyrába sa v Porsche Motorsport Werk vo Weissachu.
Ďalšie informácie nájdete na www.slovakiaring.sk


foto: © Slovakia Ring