Slovenská a Česká stopa v Ázijskej sérii Le Mans – 1. časť

ARC Bratislava

foto: © ARC BRATISLAVA | MIROKONOPKA.SK

Ázijská séria Le Mans to na začiatku nemala vôbec jednoduché. Postupne sa však stala lákadlom a dokonca je komisia ACO nútená vyberať z množstva prihlásených tímov. Slovensko a Česká republika získala v histórii série viacero úspechov.

Prvé preteky v Ázii mali odštartovať v roku 2008 na okruhu v Šanghaji, no boli neskôr zrušené. Oficiálnym prvým závodom Asian Le Mans Series (ALMS), bol závod 1000km Okayama v Japonsku v roku 2009. Bolo to jediné podujatie, keďže druhý závod v Číne bol rovnako zrušený, ako pred rokom.

V úvodnom závode štartoval zástupca Aston Martin Racing Tomáš Enge, v tíme Hong Kong Racing. Aston Martin V8 Vantage GT2 však s Tomášom Engem, Philipom Ma a Jefreyom Lee veľa vody v prvom závode nenamútil a skončil na poslednom 20. mieste. V druhom závode skončil tím z Hong Kongu na 18. mieste.

Víťazné tímy v triedach LMP1, LMP2, GT1 a GT2 tak získali automatické pozvánky na 24 hodinový závod Le Mans 2010.

Až v roku 2013 sa podarilo vytvoriť stabilnú sériu vytrvalostných závodov športových automobilov v Ázii. Kórejský okruh Inje bol v sezóne prvým dejiskom trojhodinového závodu, odkiaľ sa pokračovalo na japonský okruh Fudži. Zhunai v Číne a Spepang v Malajzii ponúkli posledné dve podujatia obnovenej sezóny ALMS.

ARC Bratislava

foto: © ARC BRATISLAVA | MIROKONOPKA.SK

V sezóne 2015 / 2016 sa v štartovej listine objavuje Audi R8 LMS Ultra tímu ARC Bratislava v zložení Miroslav Konôpka, Pierre Kaffer, Fairuz Fauzi a Afiq Yazid.

Slovenský tím súťažil v triede GT a slovenský pretekár Miro Konôpka absolvoval všetky štyri závody – Fudži v Japonsku, Chang v Thajsku a 2x Sepang v Malajzii. Tím ARC Bratislava skončil najlepšie na štvrtom mieste vo Fudži a celkovo obsadil 7. miesto v šampionáte GT.

ARC Bratislava s Mirom Konôpkom sa v ďalšej sezóne predstaví v triede prototypov… ale viac v druhej časti článku.

ARC Bratislava

foto: © ARC BRATISLAVA | MIROKONOPKA.SK