
foto: © GTWC | SRO
Pred-kvalifikácia GT World Challenge Europe dostala nové pravidlá. Systém bude použitý už v Magny-Cours a bude sa používať do konca sezóny 2025.
Na začiatku hodinovej pred-kvalifikácie musia mať všetci natankované rovnako – 90 litrov paliva.
Počas prvých 29 minút a 59 sekúnd voľného tréningu, môžu tímy použiť sady pneumatík S3 / S4 / S5 / S6.
Autá môžu počas voľného tréningu zamieriť k svojim mechanikom a môžu sa vykonávať rôzne nastavenia, okrem tankovania.
Posledných 30 minút sa začne pred-kvalifikácia, počas ktorej sa smie použiť iba nová sada pneumatík S7.
Autá nesmú vchádzať do svojich garáži, iba do boxovej uličky na výmenu pretekára. Nie je povolená žiadna práca na aute.
Na konci pred-kvalifikácie budú všetky autá odstavené v uzavretom parkovisku a ďalšie pokyny sa tímy dozvedia cez obrazovky a cez tímové rádio.
Na pneumatikách S7 musia tímy odjazdiť minimálne 6 kôl. Tieto kolá musia absolvovať obaja jazdci.
Tieto zmeny menia pôvodný formát, v ktorom platilo pravidlo, že každé auto muselo na sade S7 odjazdiť 8 kôl a štartovať do pred-kvalifikácie s plnou nádržou.
Zaujímavé pravidlá, zaujímavá pred-kvalifikácia, ako tréning na ostrú kvalifikáciu Sprint Cup-u série GT World Challenge Europe.