Tímy HYPERCAR 24h Le Mans – Ferrari AF Corse / AF Corse

Enzo Ferrari založil svoj tím v roku 1939 a o jeden rok neskôr bolo vyrobené prvé auto. Po skončení 2. svetovej vojny sa v Le Mans znovu začalo pretekať v roku 1949 a v tom roku sa do závodu prihlásil tím Lord Selsdon, na aute Ferrari 166 MM. Názov britského tímu bola prezývka pretekára Petera Mitchell-Thompsona, ktorý na Ferrari jazdil s americkým kolegom Luigim Chinettim.

24 hodinový závod v roku 1949 zvíťazilo talianske auto Ferrari, no za volantom 23 hodín jazdil iba americký pretekár, keďže „Lord Selsdon“ ochorel. Chinetti tak zabezpečil tímu z Maranella historické víťazstvo v Le Mans.

V roku 1954 prichádza druhé víťazstvo ale už vo vlastnom tíme pána Enza – Scuderia Ferrari. Taliansky tím zvíťazil o jedno kolo pre Jaguárom na závodom špeciály Ferrari 375 Plus. Tretie víťazstvo v Le Mans si Scuderia pripíše v roku 1958 s Olivierom Gensebeinom a Phillom Hillom, na aute Ferrari 250 TR/58.

O závodu v roku 1960 až do 1965 dominovalo v Le Mans Ferrari a v tých rokoch začala rivalita medzi Fordom vs. Ferrari. Sériu šiestich víťazstiev tímu z Maranella ukončil Ford GT40 Mk. II. Neskôr zvádzala Scuderia súboje o víťazstvo s Porsche a to v rokoch 1970-1972.

Autá Ferrari začalo používať viacero súkromných tímov, ktoré sa každoročne zúčastňovali závodu vo Francúzsku. Úspechy v nižších triedach GT a LMP pretrvávajú do dnes, čím je jasným príkladom súčasný tím Vista AF Corse, ktorý súťaží v triede LMGT3 a LMP2. O talianskom súkromnom tíme sme písali pri predstavovaní tímov LMGT3.

Značka Ferrari sa vrátila do najvyššej triedy Majstrovstiev sveta WEC a Le Mans v roku 2023. Pred tým bolo oznámené, že prototypy Ferrari bude v najvyššej vytrvalostnej súťaži zastrešovať tím AF Corse. Dve továrenské Ferrari 499P a jedno súkromné tak tak jazdia pod názvom AF Corse.

Pri svojom návrate do Le Mans v roku 2023 okamžite oslavuje taliansky tím víťazstvo s posádkou James Calado, Antonio Giovinazzi a Alessandro Pier Guidi. V poslednom Le Mans 2024 opäť víťazi hypercar Ferrari 499P s jazdeckou trojicou Miguel Molina, Antonio Fuoco a Nicklas Nielsen.

Ferrari AF Corse patrí v sezóne FIA WEC jednoznačná dominancia, keď zvíťazil v úvodných troch pretekoch a je teda najväčším favoritom na dosiahnutie tretieho víťazstva v rade. Okolo seba má však viacero tímov, ktoré si na tri autá Ferrari v „závode závodov“ brúsia zuby.

INFO
Trieda – HYPERCAR
Auto – Ferrari 499 P
Číslo boxu – 46
Technická kontrola – 7.6.
web – ferrari.com
facebook – Ferrari Races
instagram – ferrarihypercar

Antonio FUOCO (ITA)

Nicklas NIELSEN (DEN)

Miguel MOLINA (ESP)


INFO
Trieda – HYPERCAR
Auto – Ferrari 499 P
Číslo boxu – 45
Technická kontrola – 7.6.
web – ferrari.com
facebook – Ferrari Races
instagram – ferrarihypercar

Alessandro PIER GUIDI (ITA)

James CALADO (GBR)

Antonio GIOVINAZZI (ITA)


INFO
Trieda – HYPERCAR
Auto – Ferrari 499 P
Číslo boxu – 45
Technická kontrola – 7.6.
web – ferrari.com
facebook – Ferrari Races
instagram – ferrarihypercar

Robert KUBICA (POL)

Yifei YE (CHN)

Philip HANSON (GBR)

foto: © FIA WEC | Charly López / DPPI | Fabrizio Boldoni / DPPI