Toyota predstavila nový model GR GT3

Toyota GR GT3

foto: © Toyota

Tím TOYOTA GAZOO Racing (TGR) dnes vo svetovej premiére predstavil dva nové modely – GR GT a GR GT3. Druhý spomínaný bude slúžiť ako náhrada za Lexus RC F GT3.

Ich vývoj – od štádia konceptu – prebiehal jednotným prístupom pod vedením prezidenta spoločnosti Toyota Motor Corporation Akia Toyodu, známeho ako Morizo, spolu s profesionálnymi jazdcami Hiroaki Ishiura, Tatsuya Kataoka a Naoya Gamou, jazdcom gentlemanom Daisuke Toyoda, ako aj internými testovacími jazdcami, ktorí všetci spolupracovali s inžiniermi.

GR GT sa vyznačuje prístupom „pilot first“ (pilot na prvom mieste), ktorý spočíva v počúvaní, porozumení a uspokojovaní potrieb osoby za volantom. GR GT3 bol vyvinutý podľa rovnakej filozofie.

Tieto dva modely sú výsledkom prenosu zručností medzi inžiniermi, ktorí pracovali na modeli Lexus LFA a nových generáciách, prijatia nových technológií na optimalizáciu výkonu a súboru úplne nových technických výziev.

foto: © Toyota

GR GT je vybavený hybridným systémom kombinujúcim nový 4,0-litrový motor V8 s dvoma turbami a elektromotor. S cieľovým celkovým výkonom 650 koní alebo viac a maximálnym krútiacim momentom 850 Nm alebo viac sa inžinieri neúnavne zamerali na tri kľúčové oblasti: nízke ťažisko, znížená hmotnosť a vysoká tuhosť a optimalizovaná aerodynamika.

Vývoj – ktorý stále prebieha – sa začal s cieľom dosiahnuť pozoruhodne nízke ťažisko čo najväčším znížením celkovej výšky vozidla a polohy vodiča.  Pre optimálnu ovládateľnosť v limitných podmienkach bola zvolená architektúra s motorom vpredu a pohonom zadných kolies s prevodovkou transaxle.

Ťažké komponenty, ako napríklad motor V8 so suchou kľukovou skriňou a dvoma turbami, prevodovka a ďalšie dôležité mechanické prvky, boli umiestnené čo najnižšie. Ťažisko vodiča a vozidla bolo priblížené k sebe, aby sa zvýšil pocit súdržnosti a zlepšila sa ovládateľnosť.

Toyota GR GT3

foto: © Toyota

Aby sa dosiahla nižšia hmotnosť a zároveň zabezpečila vysoká tuhosť – druhý kľúčový cieľ – GR GT využíva prvý celohliníkový podvozok od Toyoty. Cielené použitie uhlíkových vlákien (CFRP), plastov a ďalších materiálov na panely karosérie prispieva k konštrukcii, ktorá je zároveň ľahká a robustná.

Exteriérový dizajn bol vyvinutý pomocou procesu, ktorý bol pre Toyotu nový: namiesto finalizácie štýlu pred optimalizáciou aerodynamiky tím najprv definoval ideálne aerodynamické požiadavky a potom navrhol štýl s ohľadom na tieto obmedzenia.

Aerodynamickí inžinieri a dizajnéri pracovali ruka v ruke, aby dosiahli štýl, ktorý bol aerodynamicky efektívny aj efektívne chladiaci.

Toyota GR GT3

foto: © Toyota

Interiér bol tiež dôkladne navrhnutý bez akýchkoľvek kompromisov, pričom sa spoliehal na ergonómiu s cieľom dosiahnuť optimálnu polohu za volantom vhodnú pre profesionálnych aj pánskych vodičov, pričom zostáva pohodlná aj na každodenné použitie.

GR GT3 v sebe spája tri technické piliere modelu GR GT. Spĺňa špecifikácie FIA ​​GT3, čo je prémiová kategória zákazníckych pretekov založená na sériových vozidlách.

Spoločnosť TGR verí, že filozofia „jazdec na prvom mieste“ je rovnako dôležitá aj v GT3, kde sa za volantom často delia profesionálni a gentlemani. Popri optimalizácii konkurencieschopnosti GR GT3 vyvíja spoločnosť TGR systém zákazníckej podpory, ktorý bude pomáhať tímom a jazdcom v súťaži.

Toyota GR GT3

foto: © Toyota

Rozsiahle testovanie v reálnych podmienkach sa uskutočnilo nielen na testovacích tratiach, ako je Toyota Technical Center Shimoyama, ale aj na medzinárodných okruhoch, ako sú Fuji Speedway a Nürburgring, s cieľom overiť výkon a odolnosť v extrémnych podmienkach. TGR pokračuje vo vývoji a uvedenie na trh je plánované okolo roku 2027. Ďalšie podrobnosti budú zverejnené neskôr.

Hoci GR GT3 neabsolvuje svoju premiéru vo WEC budúci rok, mohol by mať súťažnú premiéru inde, vo vytrvalostnej sérii Nürburgring alebo v Super GT.