
foto: © Fabrizio Boldoni / DPPI
Toyota sa chystá budúci týždeň na okruhu Paul Ricard prvýkrát vyskúšať aerodynamický balík pre Majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekoch FIA 2026. Minulý víkend na okruhu Fuji Toyota potvrdila svoj zámer použiť jeden Evo Joker.
Japonský výrobca vyhodnocuje možnosť prvej podstatnej aktualizácie GR010 od roku 2023, ako to začiatkom tohto roka prezentoval technický riaditeľ Toyota Gazoo Racing Europe David Floury.
Pred pretekmi 6 hodín Fuji podpredseda TGR-E Kazuki Nakajima na tlačovej konferencii médiami oznámil, že Toyota sa rozhodla pokračovať v zavádzaní nového aerodynamického balíka.
Toyota má na okruhu Paul Ricard, kde sa má modernizované vozidlo prvýkrát zúčastniť testovania 8. až 9. októbra.
„Pracujeme na zavedení aktualizácie pre budúci rok,“ povedal Nakajima. „Začiatkom októbra prvýkrát otestujeme auto s týmto novým aerodynamickým balíkom. Ako tím pracujeme spoločne ako jeden celok a pokračujeme v prípravách s absolútnym cieľom vyhrať v Le Mans budúci rok.“
„Úprimne povedané, o aktualizácii sme premýšľali už od minulého roka a dokonca sme zvažovali jej zavedenie pre tento rok, ale čiastočne kvôli načasovaniu zmeny homologačného aerodynamického tunela sme sa rozhodli ju o rok odložiť. Do tohto roka sme vstúpili bez zmien na hardvérovej stránke, ale po udalostiach v Le Mans tohto roku sme našli spôsob, ako veci posunúť o krok ďalej.“
Toyota nikdy verejne nepotvrdila, koľko zo svojich piatich žolíkov Evo použila od debutu GR010 v prvom roku pravidiel WEC Hypercar v roku 2021.
V roku 2022 zaviedla aktualizáciu, ktorá zmenila rozmery kolies tak, aby vyhovovali vyvíjajúcim sa pravidlám LMH – hoci vtedajší technický riaditeľ Pascal Vasselon tvrdí, že táto zmena nevyžadovala žolíka. V roku 2023 vykonala ďalšiu významnú aktualizáciu.