
Medzinárodná automobilová federácia FIA v stredu vydala prvý z dvoch tendrov, ktoré budú formovať súbor pravidiel pre LMP2. Aktuálne pravidlá platia od roku 2017 a dajú sa považovať za veľmi kvalitné, keďže trieda Le Mans Prototype 2 sa neustále rozrastá.
Prvý vydaný tender sa týka hnacieho ústrojenstva a elektroniky a líši sa od aktuálnych predpisov v tom, že celé hnacie ústrojenstvo bude mať jedinú špecifikáciu. Tímy si doteraz mohli vybrať dodávateľa prevodoviek k motoru Gibson V8 GK 428.

Motor Gibson V8 GK 428
Motor od Gibson Technologies dostal pôvodne povolenie dodávať motory pre LMP2 do roku 2030, no minulý rok v Le Mans bola oznámená náhla zmena plánu od ACO a FIA.
Aktuálny motor od anglického výrobcu z Derby, bude k dispozícii do konca roka 2027.
Požiadavky na nový motor pre triedu LMP2 :
- Preplňovaný motor s hmotnosťou do 160 kg
- Uprednostňuje sa suchá vaňa s priamym vstrekovaním paliva
- Výkon 420 kw (563 k), nastaviteľný na 380 kw (509 k)
- Hladina hluku nesmie presiahnuť 100 Db
- 6 stupňová sekvenčná prevodovka s mechanickým samosvorným diferenciálom
Výrobca musí zabezpečiť priamy nákup motora alebo prenájom. V prípade prenájmu by cena motora, vrátane riadiacej jednotky, nemala presiahnuť 1 500 Eur (bez dane) za jednu hodinu prevádzky.
V prípade priameho nákupu musí životnosť motora a prevodovky dosiahnuť 14.000 km pred servisom. Náklady na jeden motor by nemali byť vyššie ako 550 Eur (bez dane) na hodinu prevádzky.
Ak ide o kompletný motor + nové diely + prestavba + podpora, nesmie presiahnuť 1 750 Eur (bez dane) za hodinu.
foto: Groupe Oreca / Gibson Technologies