Výkonnostný handicap v triede Hypercar

Ferrari 499P

foto: © Javier Jimenez / DPPI

Predpisy pre Majstrovstvá sveta športových automobilov FIA WEC z roku 2026 teraz zahŕňajú aj výkonnostný handicap pre hyperautá, ktorý by mal dopĺňať BoP. Predtým sa toto obmedzenie pre „úspech“ vzťahovalo iba na LMGT3.

Preteky FIA WEC sa už nejaký čas riadia kritériom Balance of Performance (BoP). Pomocou BoP sa regulátori snažia priblížiť súťažné vozidlá k rovnakým časom na kolo. Cieľom je vytvoriť vzrušenie.

Tieto umelé zásahy prirodzene tiež uberajú na športovej hodnote. Pri výpočte BoP sa zohľadňujú rôzne faktory.

Predpisy neustále menia koncept BoP a menia rôzne aspekty, ako napríklad počet pretekov zahrnutých do výpočtu. So súčasným konceptom nie je žiadny výrobca úplne spokojný.

Nový koncept je teraz plánovaný na rok 2026. WEC tiež zvažuje zavedenie dodatočného handicapu úspešnosti. Aspoň to hovoria predpisy na rok 2026. Uvádzajú, že handicap úspešnosti môže byť zavedený pre vozidlá Hypercar a LMGT3 súťažiace v šampionáte. Do roku 2025 vrátane to tak bolo iba pre vozidlá LMGT3.

Handicap úspechu ďalej spomaľuje tie autá, ktoré dosiahli úspech v posledných pretekoch, teda tie, ktoré sa umiestnili vysoko v poradí. Handicap úspechu by však nenahradil BoP, ale iba ho doplnil. Pre handicap úspechu by potom boli k dispozícii dve úpravy: buď hmotnosti, alebo výkonu.