WEC – #1.časť „Štart“

World Endrurance Championship (WEC) odštartoval v roku 2012, svojou úvodnou sezónou, v ktorej sa jazdilo 8 závodov po celom svete, vrátane závodu 24 hodín Le Mans. Na začiatku sa v jednotlivých závodoch zúčastňovali autá štyroch kategórií – LMP1, LMP2, LMGTE Pro a LMGTE Am.

Porsche 919 Hybrid – Audi R18 e-tron quattro – LMP1

LMP1 (Le Mans Prototype 1) bola najrýchlejšia kategória prototypov, v ktorej mali zastúpenie továrenské značky ako – Audi, Peugeot, Lola-Aston Martin, Porsche, Toyota. Postupom času začali tímy prechádzať na Hybridné systémy, čo bolo finančne náročné a záujem automobiliek zúčastniť sa šampionátu klesal. V roku 2017 FIA, pod ktorú šampionát patrí, vypracovala štúdiu o budúcich predpisoch najvyššej triedy šampionátu. Vzniká tak nová kategórie Le Mans Hypercar (LMH). Pravidlá boli navrhnuté tak aby bola kategória LMH príťažlivá pre veľké automobilky a to sa podarilo!

TDS Racing – Oreca 07 – LMP2

LMP2 (Le Mans Prototype 2). V tejto nižšej kategórii prototypov sa zúčastňovali hlavne súkromné tímy. Aj tu v roku 2017 prišlo k zmene a boli vybraní štyria dodávatelia závodných špeciálov – Dallara, Riley-Tech/Multimatic, Ligier a Oreca. Najväčšie zastúpenie patrilo poslednej spomínanej francúzskej značke, ktorá dodnes v závodoch LMP2 dominuje. To však už neplatí pre šampionát WEC, keďže ten aktuálne pozostáva z kategórie LMH a GT3.

Aston Martin – Le Mans 6 Horas de São Paulo 2014

LMGTE PRO / AM (Grand Touring Endurance). Fanúšikmi obľúbená kategória GT sa rozdeľovala iba podľa toho, s akou licenciou štartovali jazdci v šampionáte. V kategórii LMGTE AM sa zúčastňovali amatérski jazdci a v LMGTE PRO väčšinou továrenskí jazdci značiek ako – Porsche, Ferrari, Aston Martin, Chevrolett, Ford, Viper… Kategórie LMGTE nahradila v roku 2014 kategória LMGT3.

Porsche 911 RSR 19